יד לאחים ערך בקרית-ים ערב גיבוש לקהילה חדשה לפליטים מאוקראינה

10/08/2022

קריית ים הפכה לאחת הערים שקלטו את מספר הפליטים הגבוה ביותר בארץ, ומשכך הפכה למטרה של המיסיונרים שבעזרת הכנסייה המקומית שקוראת לעצמה בשם המטעה 'אוהלי רחמים' מנסים לצוד את אותם יהודים.

כפי שנעשה בשאר הערים קולטות העלייה, יד לאחים מיהר להיכנס לעובי הקורה, להזהיר את הפליטים מפני הסכנה המיסיונרית ובעיקר להעניק להם אלטרנטיבה שתעזור בקליטתם. במסגרת זו יד לאחים עומד בקשר רציף עם 94 משפחות, עורך אצלם ביקורי בית, מחלק להם סלי מזון ועזרה חומרית אחרת באופן קבוע, וכן עורך איתם פעילות להעמקת זהותם היהודית. פעילי יד לאחים דוברי רוסית מהסניף בחיפה עוזרים להם בימים אלו גם ברישום וקליטה חינוכית במוסדות החינוך בעיר לקראת שנת הלימודים הקרובה.

לא זו אף זו, ביד אחת עם שליח חב"ד לעיר הרב משה אוירכמן אף הובא למקום אברך דובר רוסית בשם הרב דן זלטופולסקי שהעתיק את מקום מגוריו לעיר כדי לרכז בעצמו את הפעילות הענפה מול העולים ולדאוג שלא יפלו ברשת המיסיון.

באירוע שנעשה כחלק מהקמת קהילה ובית כנסת מיוחד לפליטים מאוקראינה, נערך יום גיבוש מיוחד לפליטים ולילדיהם – שנועד לפתוח רצף של אירועים ופעילות קיצית עם העולים.
40 הורים הגיעו לבית הכנסת 'שערי משה' שפתח את שעריו לשם כך והשתתפו בהרצאה מרתקת מפי הרב זלטופולסקי על חיים יהודים בארץ הקודש ועל משמעותם וכן על חשיבות החינוך היהודי לילדיהם. הם גם השתתפו בקונצרט מוסיקלי מיוחד והקשיבו למנהלת בית הספר 'אור אבנר' בעיר שהציגה להם את בית הספר והציעה להם לרשום את ילדיהם אליו. רבים מהם אגב, שלחו את ילדיהם לבתי הספר של הרשת בערים מהם הגיעו באוקראינה.

במקביל, בחדר אחר בבית הכנסת נערך גם אירוע בו השתתפו 30 ילדים שהכינו בתי מזוזה מעצי זית, השתתפו בסדנאות יצירה, והכירו האחד את השני.

ביד לאחים מעלים על נס את העזרה הרבה והמשמעותית לפעילות חשובה זו של הרב שמעון שישא הי"ו העומד בראש המאמצים של הועד להצלת יהודיות אוקראינה של חסידות סאטמר ואומרים: "חרף החרב שהונפה על החיים היהודיים באוקראינה, אנו עוזרים ליהודים אלו למצוא את מקומם ולהקים מחדש את המסגרת היהודית החדשה שלהם ולא ליפול חלילה ברשת המיסיון. מחד נמשיך לעמוד על המשמר מול מבקשי נפשם המיסיונרים, ומאידך נמשיך לעזור להם וללוות אותם בכל האפשר, בגשמיות וברוחניות".

הפליטים שהפכו לעולים

עולה מאושר עם שובר קנייה

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל