יו"ר יד לאחים מתריע: הכפר המוקם ליד הכינרת, בידי אשת סגן שר החוץ, יהווה מנוף אדיר למיסיון

הרחק מאור הזרקורים, כשהם מתאמצים להסתיר את הסכנה המיסיונרית שבדבר, עמלים בחודשים האחרונים אשת סגן שר החוץ דני אילון עם עוד אנשי עסקים על פרויקט להקמת מלון, מרכז קונגרסים וקמפוס לימודים נוצרי על שטח של כ-60 דונם על שפת הכינרת. ההשקעה הכוללת המתוכננת: 76 מיליון דולר.

 אילון לא היססה לרתק לפרויקט כמרים מיסיונרים ששמם נודע לשמצה, ובהם הכומר האוונגליסטי הנודע ג'ון הייגי, הכומר רוברט סטרנס, הנמנה עם ראשי הארגון המיסיונרי 'כנפי נשרים' וכן, להבדיל, רבנים שלא ברור כיצד לוהקו לפרויקט כה הרסני ומפוקפק. אילון, בעצמה בת למשפחה נוצרית מובהקת אשר לדבריה עברה גיור, חסכה מקוראי העיתון הישראלי את הדברים הנלהבים שהשמיעה אך בשנה שעברה לערוץ תקשורת נוצרי-מיסיונרי בו סיפרה בגאווה כי עובדת היותה נוצרייה לא הרתיעה את בעלה מלשאת אותה, רח"ל, וכן הציגה בהתלהבות את העובדה ש-80 אחוז מדרשותיו של אותו האיש נישאו דווקא על אדמת הגליל, עפ"ל.

כאילו לא די בכך, אילון אף נשאה דברים נלהבים בטקס הארחה רשמי על אהדתה לאותו האיש ואמונתה בו. התכניות שעליהן שוקדת איילון, אשר בימים אלו מצפים רק לאישורי הבנייה שלהן, כוללות הקמת חדר תפילה, שלדבריה יעוצב "כבית כנסת מהמאה הראשונה, בדיוק כמו אלה שבהם התפלל אותו האיש", עפ"ל. באתר המקדם את התרומות להקמת הפרויקט הגרנדיוזי נאמר מפורשות: "אתה יכול להיות חלק מהפרויקט, לברך את ישראל ותושביה – הארץ הקדושה, הארץ שבה התפלל אותו האיש והטיף את משנתו לכל מי שרצה לשמוע". לגודל החרפה, איילון מוסיפה ומתארת את חלומה להפוך את המיזם "למשהו שדומה לביקור בכותל ליהודים או מֶכָּה למוסלמים".

יו"ר יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ, העוקב מקרוב אחר ההתפתחויות המדאיגות ונפגש בנושא, כדי לקדם את פני הרעה, כבר לפני שנים עם שר התיירות דאז אברהם הירשזון – אמר השבוע: "המיזם הענק עלול להיות מנוצל לפעילות מיסיונרית חסרת תקדים בהיקפה". כאילו לא די בכך הצביע הגרש"ב ליפשיץ על קשר תמוה ומפוקפק בין אילון לבין רבנים שונים ששמם נקשר בקידום הפרויקט.

הגרש"ב ליפשיץ מספר כי פנה אישית אל הרבנים וביקש את תגובתם לפשר שיתוף הפעולה התמוה תוך בקשה ברורה כי יתנערו מהפרויקט ומכל קשר אליו. במקביל, הנחה יו"ר יד לאחים את המחלקה המשפטית בארגון לבדוק את הבעייתיות החוקית בעצם השימוש במעמדו של סגן שר החוץ לקידום המיזם. יו"ר יד לאחים הסב את תשומת לבם של מבקר המדינה ונציב שירות המדינה לעניין וכן פנה אל הרבנים הראשיים לישראל ולכל הנציגים החרדים בכנסת בבקשה להתערבותם המיידית. "אם לא תהיה התעוררות מיידית בכל הרמות ובכל הפרמטרים לבלימת המיזם, ובמקביל לא תינקט פעולת אמת על ידי כל הנציגות הדתית לתיקון חוק המיסיון – יקום על שפת הכינרת הקומפלקס הענק שתוצאותיו עלולות להיות הרות אסון", התריע הגרש"ב ליפשיץ.

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל