יו"ר יד לאחים מתריע: שר החוץ מקדם הכרה מסוכנת בכנסייה האוונגליסטית

שר החוץ אביגדור ליברמן מוביל בימים אלו מהלך תקדימי ומסוכן להכרה רשמית של מדינת ישראל בכנסייה הנוצרית האוונגליסטית ובפישוט התהליכים לצורך קבלת אשרות כניסה ועבודה לאנשיה ולבני משפחותיהם. המידע על כך שפורסם בימים האחרונים מעורר דאגה רבה בארגון הפעילים יד לאחים. לפי מה שנמסר, מטרת היוזמה היא לחזק את אנשי הכנסייה הנשלחים ל"שירות" בישראל וגם "להחזיר להם טובה על תרומתם למדינה".

יו"ר יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ, הזכיר השבוע את מטרת העל העומדת ביסוד האמונה האוונגליסטית הכוזבת לפיה, כאשר כל היהודים יתרכזו בארץ ישראל עתיד כביכול להתגלות אותו האיש ולהציב בפני כל בני העם היהודי שתי ברירות: להמיר קולקטיבית את דתם או להישחט. על מנת לקדם ייעוד אפל ומפוקפק זה, עוסקים האוונגליסטים במשלוח אינטנסיבי של תרומות לעלייה לישראל וכן למטרות רווחה שונות. בעבר פסקו גדולי ישראל מכל החוגים שאין לקבל מהם כל תרומה.

היוזמה אותה מקדם משרד החוץ הרסנית ומסוכנת מעל ומעבר מכפי שניתן להעלות על הדעת. מלבד הסדרי השהייה בארץ של אנשי הכנסייה האוונגליסטית, בכוונת משרד החוץ להעניק לאנשים אלו סמכות להקמת בתי דין לעניינים של מעמד אישי כמו נישואין, גירושין, קבורה ועוד, וכן זכות לתקציבים ממשלתיים למוסדות משלהם, כמו בתי ספר וארגוני רווחה. ביד לאחים משוכנעים כי מאחורי הדרישה הגורפת של האוונגליסטים להסדרים אלו, עומד הרצון המיסיונרי לקבל אחיזה משמעותית וממוסדת בישראל, על כל המשתמע מכך, על מנת להביא להתפשטות נרחבת של הנצרות. למרבה המזל, היוזמה נתקלת בהתנגדות נחרצת של שר הפנים ויו"ר ש"ס, השר אלי ישי, שהבהיר כי כלה ונחרצה מעמו שלא לשנות בדל ממדיניות המשרד בראשותו באשר לאוונגליסטים, חרף להיטותו הרבה של שר החוץ בעניין. במכתב מיוחד ששיגר יו"ר יד לאחים אל השר ישי, כותב הגרש"ב ליפשיץ: "באנו בזה לחזק את ידיך בדחיית הצעתם הנואלת של שר החוץ וסגנו, להעניק זכויות מיוחדות לנוצרים האוונגליסטים. תחזקנה ידיך, מכובדנו הרב אלי ישי הי"ו, בעמידה איתנה לבל ינתן מעמד בר תוקף וזכויות יתר לאוונגליסטים אשר 'אהבתם' לישראל הינה 'אהבה התלויה בדבר' וד"ל".

יו"ר יד לאחים אף התריע השבוע כי עצם היוזמה הזו עלולה להיות מקור עידוד בלתי נלאה למיסיונרים שינופפו בחיזוק שהם מקבלים ממשרד החוץ הישראלי והתוצאות עלולות להיות הרות אסון. הגרש"ב ליפשיץ שב וקבע כי רק תיקון החוק שיאסור לחלוטין פעילות מיסיונרית ישים קץ לניסיונות ההשתלטות הבלתי נלאים שלהם ושל אנשיהם.

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל