יותר ממאתיים ניצולות של יד לאחים התכנסו לשבת חיזוק מרגשת – בסימן "מימים נוראים לימים נוראים"

20/08/2013
שופר בעיר. הרב משה כהן, מפעילי יד לאחים, בתקיעת שופר באחת הסדנאות לילדי הניצולות בצהרי יום שישי

עשרות רבות של ניצולות יד לאחים וילדיהן, השתתפו בכינוס שבת במכללת צפריה תחת הסימן של החוויות הנוראות שחוו בהיותן בשבי בני ניכר, ועתה בעומדן לקראת "הימים הנוראים" כונסו יחדיו לשבת אחיות גם יחד, ע"י המחלקה להצלה מטמיעה של יד לאחים, בכנס שבת זה נטלו חלק אמהות וילדיהן וכן רווקות אשר כולם חולצו בחירוף נפש ע"י פעילי יד לאחים.

צוות יד לאחים הגיע כשהוא מתוגבר ברבנים, עובדות סוציאליות, פעילות, מדריכים ומדריכות לילדים, גננת, מנחת הורים, הכל על מנת להעניק לאמהות והילדים את החוויה הרוחנית והגשמית הטובה ביותר.
בשעות הצהריים המוקדמות של יום שישי, הביאו ההסעות את האמהות והילדים מכל רחבי הארץ, מפתח ביתם ועד לצפריה. הם התקבלו בחום על ידי הצוות והם שמחו מאד לפגוש זו את זו. ניצולות ותיקות לצד כאלו שחולצו ממש לאחרונה.

לאחר מגוון תכניות, לאמהות ולילדים בנפרד, במהלך יום שישי, התכנסו כולם להדלקת הנרות. בין הנשים שהדליקו את הנרות, היו כאלו שקיבלו על עצמן בהתכנסות שבת קודמת שהתקיימה לפני מספר חודשים להקפיד על הדלקת נרות, ומאז מדליקות מדי שבת נרות בפמוטות שיד לאחים העניק להן. והיו כאלו שזו להן הפעם הראשונה שהן מדליקות נרות. עין לא נותרה יבשה ברגעים המרטיטים הללו.
לאחר הסעודה ישבו האמהות עם רבני יד לאחים לסימפוזיון עם שאלות על אמונה ועל קיום מצוות עד השעה שתיים בלילה. לאחר שהסתיים הסימפוזיון המשיכו הניצולות לשבת יחד עד שהשחר החל להתנוצץ. ותיקות העניקו מניסיונן לצעירות, ניצולות טריות שיתפו בחוויותיהן את חברותיהן וכל אחת קיבלה עוז ותעצומות נפש מחברתה.

במהלך השבת נערכה לילדים "סעודת אמנים" הילדים נהנו לאכול משלל ממתקים, פירות, ולשתות מיץ ענבים כשהם מברכים על כל מאכל וחבריהם עונים אחריהם אמן. מרגש היה לראות ילדים שלא מכבר לא ידעו דבר על יהדותם ועכשיו, בעקבות הקשר ההדוק עם החונכים לאורך השנה, הם יודעים לברך על כל מאכל. מרנין ושובה את הלב היה מראה הילדים כשכיפות פרחוניות לראשיהם וחוטי ציציות מתבדרים משולי מכנסיהם צועדים יחדיו לתפילות לבית הכנסת.
סעודת שבת בבוקר התקיימה שוב בפאר ובשפע, שלל מנות, קינוחים ופינוקים לילדים והרבה שמחה ושירה. לאורך כל הסעודות ישבו נשות הצוות של יד לאחים ליד הבנות ושוחחו איתן שיחות אישיות, הקשיבו, לימדו, והעניקו תשומת לב רבה.
לכל אורכו של יום השבת נערכו סדנאות מרתקות וחוויותיות לנשים ולילדים. לאחר הבדלה שוב נחלקו האימהות והילדים. בעוד אלו עברו לפעילות תוססת של אפיית פיתות התיישבו הניצולות לאירוע מסכם שבמהלכו נשא בפניהם דברים מאלפים יו"ר יד לאחים, הרב ישראל ליפשיץ .

בדבריו סיפר על הכנר הידוע, פרלמן, שהצליח לנגן מנגינות מופלאות מכינור עם שלושה מיתרים בלבד. "כל אחת צריכה ויכולה להשתמש בכלים שנתן לה ה' ובאמצעותם היא יכולה להפיק מנגינה מופלאה. מנגינה של חיים יהודיים אמיתיים ומאושרים". לסיום, לאחר תקיעה בשופר, איחל לכולן כתיבה וחתימה טובה. הערב הסתיים בקבלת החלטות טובות על ידי כל הניצולות ובהגרלה נושאת פרסים.

כשכולן עמדו עם התיקים ליד ההסעות ניתן היה לראות כמה קשה עליהן הפרידה. הן נפרדו בהתרגשות עזה מנשות הצוות של יד לאחים וגם זו מזו, הבטיחו לשמור על קשר ולעזור אחת לשנייה. הילדים גם הם התרגשו מאוד ובפיהם הייתה בקשה: עוד שבת!

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל