ילדה ששוכנעה להמיר את דתה – השתתפה בסמינר לניצולי המיסיון

המיסיון שהחל שולח את זרועותיו אל בני הנוער, הרחיב באחרונה את פעילותו בקרב בתי ספר דתיים לעולי רוסיה.

המקרים שנחשפו בחלקם על ידי הנהלות בתי הספר וחלקם על ידי התלמידים שהפנו אותם ליד לאחים, הארגון העומד בחזית המאבק במיסיון, מסעירים ומזעזעים: ילדים בני-עשרה שהתגלה כי הם עומדים בקשר עם המיסיון; נער בן שמונה עשרה שלומד במסגרת פנימייתית דתית, וחבריו לחדר חשפו את היותו משויך לקהילת משיחית; ילד מבית ספר במרכז הארץ, שבערבים נהג להתרועע עם נוער מיסיון במועדון נוער שהפעילו המיסיונרים בעירו; או מקרה מצמרר של ילדה שבעיצומו של שיעור יהדות מרגש – התעוררה והגישה למחנכת חומר מיסיונרי מובהק, ממנו ביקשה להתנתק בעזרת מורתה.

נערים וילדים ממקרים שכאלו – לצד ניצולי מיסיון בעבר, תחת הסיסמא "לא מוותרים על אף יהודי", המחייבת לשמירת קשר רציף עם הניצולים – עשו את דרכם בסוף השבוע שעבר לימי-חוויה אפופי רוחניות, בסמינר מיוחד בן שלושה ימים במלון אסנט בצפת במטרה להצילם מרדת שחת.

מטיילים בנחל עמודביום ראשון לסמינר יצאו כל משתתפי הסמינר הילדים והמבוגרים כאחד לצעדה רגלית מנחל עמוד בואכה צפת (לחצו כאן לתמונות נוספות). שם המתין להן חוזר בתשובה ותיק, יהודי יקר ששב לכור מחצבתו לאחר שהיה שבוי בעומק ה'קליפות' ו'עבודה זרה', שבשיר וניגון סוער הופיע בפניהם לצד סיפור חייו עד הגיעו לאמת הצרופה.

לאחר דברי תורה רבים שהורעפו על המשתתפים, מרגש ביותר הייתה הרצאתו של איש יד לאחים הרב בנימין קלוגר שבעבר היה שבוי בעומק הנצרות, וכיום הינו גר צדק פעיל בכיר במחלקה למאבק במיסיון. נדיר במיוחד היה לראות את הדמעות החמות שזלגו מעיני המשתתפים, שכאמור, היו ברובן מעולי חבר המדינות, כפי שמציין הרב אלכס ארטובסקי, מנהל המחלקה למאבק במיסיון: "יוצאי רוסיה אינם מרבים להזיל דמעות. אם הם הגיעו לכך, אות היא כי הדברים חלחלו עד לנפש פנימה ופעלו בה את פעולתם".

מקרה מיוחד של סגירת מעגל, בהשגחה פרטית מופלאה, אירע בסמינר. לפני למעלה משנתיים ומחצה, יצר הרב ארטובסקי קשר עם אחד הכמרים באוקראינה, שהתפאר לפני התקשורת על פירות עבודתו ה'פוריה' בקרב יהודי עירו, אותם הוא דואג להעביר הישר מהיהדות – לחיק הנצרות. לאחר שרכש את אמונו של אותו כומר, בשיטות הפעולה הייחודיות לארגון יד לאחים – חשף הלה בפניו את כל הקלפים. התברר כי רובם של היהודים אותם הביא לנצרות, אינם יהודים ע"פ ההלכה. עם זאת, עלה מדבריו, כי נערה אחת, בת לאם יהודיה, חברה בקבוצה אותה הוא מנהיג.

לאחר מאמצים רבים לשכנע את הנערה לחזור ליהדות, נלאה הרב ארטובסקי מהפעילות האינטנסיבית, והמשיך מדי פעם לפעול בנושא, על אש נמוכה. כאמור – ללא הועיל. לפני שנה, בעקבות הקשר הישיר והגלוי עם אותו כומר, ראש הקהילה המיסיונרית, נודע ליד לאחים כי בימים אלו עשתה הילדה את דרכה לישראל. אך לעת עתה, לא נוצר עמה כל קשר.

עתה, בסמינר-הטיול, עלה אחד הנואמים לדוכן. לפני שעלה ופרש את סיפור חייו ותולדות הצלתו מכף המיסיון, הקדים הרב ארטובסקי וסיפר לקהל כשגרונו נשנק, כי בימים אלו נסגר המעגל, שנפתח שנים ארוכות קודם לכן.

אותו נואם, היה יחד עם זוגתו, מחבריה הפעילים של כת מיסיונרית מסוכנת, שפעלה בעיר אודסה שבאוקראינה. הרב ארטובסקי, שנפגש עמם, כדי להכיר להם את יהדותם – נתקל בחומת התנגדות בצורה. אולם לאחר מספר ימים, שברה האשה את הקרח, וטלפנה אל הרב ארטובסקי, שעדיין שהה באוקראינה, כדי שיבוא שנית להיפגש עימם. בסופו של תהליך, קיבלו על עצמם השניים לשוב ליהדות מלאה, ולעלות לישראל, יחד עם בתם הקטנה.

עתה, כשהזמין אותם יד לאחים לסמינר החוויתי, ביקש אבי המשפחה לרשום עבורו ארבע מיטות. הרב ארטובסקי שמיהר לברכו במזל טוב להולדת הבת החדשה הופתע לגלות, כי מדובר הוא באותה ילדה יהודיה שבזמנו ניסה לפעול להצלתה מידיו של אותו כומר… בדרך לא דרך, הגיעה הילדה לביתו של רב באחת מערי הארץ, והוא הפנה אותה לזוג שזה עתה עלה ארצה. הרב ארטובסקי נרעש לתגלית שהוכיחה, כי אף פעולה רוחנית – לא הולכת ריקם.

יו"ר יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ שליט"א, אמר כי "מדובר במתכונת עבודת 'קירוב' שמוכיחה את עצמה" וכי "בדומה לסמינר הנוכחי, שזה עתה הסתיים בהצלחה מרובה ב"ה, יקיים יד לאחים סמינרים נפרדים נוספים, שיתקיימו במתכונת של מחנות נופש – בפסח הקרוב ובקיץ הבעל"ט".

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל