ילדי הניצולות מבקשים: אנו רוצים עוד שבתות במעון החם

30/07/2013

המעון החם של יד לאחים שהוקם בירושלים לשירותן של הניצולות שהארגון מחלץ מכפרים ערביים פתח ביוזמה חדשה שבמסגרתה מדי שבת מתארחות כמה משפחות של ניצולות במעון, יחד עם משפחה של אחת מפעילות יד לאחים, השומרת עמה כל העת על קשר, ובני משפחתה.

המעון החם אובזר בצורה מושלמת לאירוח אישי של הניצולות בשבתות: פלטה, נרות שבת, מזון כיד המלך ובשפע רב, כלים הדורים ומפוארים, מיטות נוחות, משחקים מגוונים ומהנים לילדים וספרייה עם ספרות יהודית מרתקת. קדושת השבת המזוגה בהודה הקסום של ירושלים משלימים את האווירה המיוחדת המשרה על באי הבית, במשך כל השבת.

במהלך השבת, נהנים הניצולות וילדיהן מסעודות מושקעות ושיחות פתוחות, דיונים על נושאים מעיקים בצורה נינוחה ורגועה, משחקים משותפים עם הילדים וכן טיולים באזור הקסום שבו שוכן המעון החם.
השבת מהווה הזדמנות מצוינת עבורן לראות כיצד מתפקדת משפחה דתיה המקפידה על קלה כבחמורה במשך שבת תמימה. "אנחנו רוצים עוד שבתות כאלו", אמרו בלשונם הילדותית הילדים של אחת הניצולות בתום השבת שחוו בצוותא במעון החם של יד לאחים. השבת מהווה עבורם מקור השראה לדרך הראויה שבה יתנהל מעתה הבית שלהן.

הרגעים שבהם את חלל הבית כובש קול שירת זמירות השבת בפי ילדי הניצולות החוברים בשירתם לבני גילם, ילדי הפעילים – מביאים את ההתרגשות והאווירה הקסומה אל שיאה. באותם רגעים נראות דמעות בעיני הניצולות. הייתה זו אחת מהן שהתבטאה אך בשבת האחרונה, בלחש, בעוד הילדים נותנים קולם בשיר: "מי היה מאמין. עד לפני לא הרבה זמן, הילדים הללו היו מדקלמים בערבית בלבד. כעת הם שרים בגרון ניחר 'השומר שבת, הבן עם הבת, לקל ירצו כמנחה על מחבת'. לפעמים זה נראה כמו חלום".

אחת הניצולות שהתארחה במעון החם היטיבה להגדיר את תחושתה בשיחה אישית עם העובדת הסוציאלית כתום השבת. "הרגשתי", אמרה הניצולה, "כמו שהתארחתי אצלך, אבל בבית שלי, כי הבית של יד לאחים הוא הבית שלי". ואכן, ביד לאחים מציינים בעיקר את הפניות החוזרות והנשנות של ילדי הניצולות המבקשים מאמותיהן, כמו מהחונכים שעמם הם בקשר רצוף: "אנו רוצים עוד שבתות במעון החם".

מארגון הפעילים יד לאחים נמסר כי השבתות המיוחדות אכן מעצימות את המטרה שלשמה הוקם המעון החם והמשאבים הרבים שהושקעו לשם כך. "אלו לא רק ארבעה קירות של בית מאובזר. זוהי אווירה ביתית וחמימה שיחד עם קדושתה של השבת והאווירה הקסומה השורה בו, תורמים המון לצעידתן של הניצולות, בסייעתא דשמיא, בדרך העולה בית א-ל".

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל