כִּי הוּא אֱלֹקינוּ וַאֲנַחְנוּ עַם מַרְעִיתוֹ: 'קבלת שבת' ברחובה של עיר מול כנסייה מיסיונרית באשדוד

11/02/2020

בחודש שעבר ערך יד לאחים כנס הסברה מוצלח בעיר אשדוד בהשתתפות כחמש מאות אברכים מכלל הקהילות בעיר. בסיום הכנס, שבו נטלו חלק רבני העיר ורבני הקהילות, נערכה הרשמה לפעילות התנדבותית למאבק בנגע המיסיון בעיר ולמעלה ממאה משתתפים מילאו את פרטיהם והביעו את רצונם לעשות זאת.

לאחר הכנס הוחלט ביד לאחים כי הפעילות הראשונה הנדרשת מאותם מתנדבים היא לערוך 'קבלת שבת' בפתח הכנסייה המיסיונרית הגדולה ביותר בעיר, הנמצאת באזור התעשייה.

מדובר בכנסייה שאימצה לעצמה את השם 'בית הלל', ופועלת עם יהודי אשדוד והסביבה במטרה להמיר את דתם לנצרות. למרות שאנשי יד לאחים נמצאים במשמרות מחוץ לכנסיה בשעות בהן היא פועלת בימות החול, הבינו המיסיונרים שהפעילים המסורים מתקשים לפעול בשבתות כיוון שהכנסייה המיסיונרית נמצאת מחוץ לעיר. משכך, החלו המיסיונרים לערוך מידי שבוע 'קבלת שבת', תוך שהם מזמינים יהודים תמימים לקבל את השבת בכנסייה, בה בשעה שהם מציגים אותה בפניהם כבית כנסת…

בערבו של יום שישי האחרון, הופתעו אנשי המיסיון לגלות כ-20 אברכי משי שהגיעו בהסעה מאורגנת דקות ספורות לפני כניסת השבת, ובבגדי שיראין נערכו בפתח הכנסייה וערכו בה 'קבלת שבת' בשירה ובשמחה.

ביני לביני פנו אותם אברכים ליהודים שהתאספו ובאו לקהילה המיסיונרית, הסבירו להם את טעותם, חילקו להם חומרי הסברה תיאולוגיים, והזמינו אותם לראות, לראשונה בחייהם, כיצד נערכת תפילת 'קבלת שבת' יהודית. יהודים רבים, מתוך 200 האנשים שהגיעו בליל שבת לבניין הכנסייה המיסיונרית, עמדו משתאים והתבוננו בתפילה המיוחדת. חלקם הגדול גם שוחח עם מתנדבי יד לאחים, התעניין על התפילה ועל בגדי השבת ואף לקח את החומרים שנשאו עמם המתנדבים.

המיסיונרים שהופתעו מהמפגן היהודי, מיהרו לחייג לתחנת המשטרה כדי להתלונן על הקורה בשעריהם, אולם השוטרים שהגיעו למקום ונוכחו לראות במה מדובר, גערו בהם על כי הם מטרידים אותם לחינם, והתרו לבל יזעיקו אותם בשבתות הבאות. "הדתיים שהגיעו לכאן פועלים בצורה מכובדת ובמסגרת החוק" אמרו השוטרים.

ביד לאחים הביעו היום שביעות רצון גדולה מהמהלך. "הכעס של המיסיונרים היה גדול. הם לא ציפו שנפתיע אותם כך כדי להציל יהודים תמימים מרדת שחת".

בארגון אומרים כי הם מתכוונים להמשיך בצורת המאבק הזו ואף להגדיל את מספר האברכים שמשתתפים בה, וקוראים לציבור לחייג למוקד הטלפוני של יד לאחים כדי לקבל פרטים נוספים על ההצטרפות לפעילות.

מתנדבי יד לאחים מחוץ לכנסיה המסיונרית
(צולם טרם כניסת השבת).

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל