כמאה ניצולות וילדיהן שיד לאחים חילץ מכפרים ערביים חוו שבת מרוממת ביד בנימין

17/03/2013
בני חורין. ילדים שניצלו מכפרים ערביים משתתפים באפיית המצות שארגן עבורם יד לאחים, במוצאי שבת הגיבוש.

כמאה ניצולות וילדיהן שחולצו בחודשים האחרונים על ידי ארגון הפעילים יד לאחים מכפרים ערביים חוו בשבוע שעבר שבת מרגשת, באווירה קסומה ומיוחדת, ביד בנימין. הניצולות וילדיהן הגיעו לשבת באוטובוסים שאספו אותן מכל רחבי הארץ.

עם הגעת האמהות והילדים למקום, לאחר קליטה וטעימה קצרה, התכנסו הילדים בנפרד להכנת הפתעות לאמהות שרוכזו להרצאה מרתקת. עם תום ההרצאה קידמו הילדים את פניהן כשבידיהם ההפתעה: פמוטים מעשי ידיהם להדלקת נרות שבת. להנאת הילדים גם הובא למקום גן חיות לליטוף והם רותקו אליו.

שעת הדלקת הנרות הייתה מרגשת מאוד. במשך שעה ארוכה ניצבו האמהות שאך לפני זמן לא רב היו שבויות בכפרים ערביים, בתנאי אימה קשים לתיאור, מבלי שתינתן להן כל זכות להביע את היותן בנות העם היהודי. עתה הן ניצבו בעיניים עצומות, אל מול אור הנרות, ושטחו את צקון לחשן לפני ה' הטוב בתקווה ותפילה לימים טובים שעוד נכונו להן.

לפני קבלת שבת הופיע בפני האמהות הרב קרוצ'י בהרצאה מאלפת. הוא העלה על נס את התנערותן מתוך השאול שבו היו מצויות ופתיחת הדף החדש בחייהן.

סעודת השבת, שהייתה חגיגית ומושקעת, נערכה באווירה מרוממת. במרכז הסעודה האזינו האמהות להרצאתו המאלפת של יו"ר יד לאחים, הרב ישראל ליפשיץ שליט"א, אשר הוקדשה לכוחן של הנשים ולסגולה המיוחדת המופקדת בידיהן מדורי דורות, בהיותן הראשונות לכל דבר שבקדושה.

התכנית המרתקת נמשכה גם לאחר הסעודה, בעוד הילדים פורשים לשינה השתתפו האמהות בסימפוזיון מרתק בו העלתה כל אם את השאלות שעל לבה והעובדות הסוציאליות של יד לאחים השיבו, אחת לאחת, על השאלות וליבנו יחד נושאים רגישים הקשורים לתהליך השיקום שעוברות הניצולות.

השאלות ששאלו הניצולות פתחו צוהר למה שעובר עליהן. "איך אני יכולה להבטיח לעצמי שהבנות שלי לעולם לא יעשו את הטעות שעשיתי?"; "האם הקב"ה יסלח לי על הטעות שטעיתי ויקבל את התשובה שאני עושה ?"; ועוד. על כל השאלות הללו ועוד רבות הן קיבלו תשובות מלאות ומעודדות שנסכו בהן אמונה ותקווה.

השבת כולה התנהלה באווירה מיוחדת והאמהות והנשים כאחד הביעו משאלה "שהשבת הזו לא תסתיים"… לאחר ההבדלה מילאו הניצולות בכתב ידן את ההחלטות הטובות שקיבלו במהלך השבת. כל אחת קיבלה את ההחלטה כשהיא מוצמדת למגנט שאותו תתלה בביתה על המקרר, על מנת שתזכור ליישם את ההחלטה.

עם צאת השבת, נערכה תכנית מיוחדת לילדים ובמרכזה אפיית מצות, באמצעות תנור מיוחד שהובא למקום. הילדים השתתפו באפייה שהרנינה את לבם והעניקה להם הרגשה מיוחדת. לפני הפרידה, צייד יד לאחים את כל הניצולות וילדיהן במצות כשרות ומהודרות לפסח ובהגדות של פסח מפוארות.
כל המתנות המרהיבות שקיבלו הניצולות וילדיהם במהלך השבת הופקו במיוחד לשבת זו על ידי החברה המובילה 'מלכות וקסברגר' פאר היצירה היהודית ובחסותם האדיבה.
יד לאחים השלים השבוע היערכות מקיפה של אירוח כל משפחות הניצולות בליל הסדר בבתי משפחות שיארחו אותן בחום ובמסירות. הניצולות וילדיהן יוכלו להכריז כבר השנה: "השתא בני חורין".

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל