כנס של 'אחמד בן שרה' הציל בת ישראל

המודעות בחוצות שכונת הר נוף בירושלים בישרו על כנס נשים מיוחד מטעם ארגון הפעילים יד לאחים, תחת הכותרת "אחמד בן שרה – הסיפור המלא". בשעה היעודה גדשו את אולם מרכז הפיס הקהילתי ברחוב חי טייב מאות נשים. חזות אחת מהן, בעלת מראה לא שגרתי, צדה את עיני לא מעטות בקהל. היא ישבה בירכתי האולם והאזינה בשקיקה לדברים שיצאו מפי המרצות, בהן ניצולה ששהתה בכפר ערבי 22 שנה ושתי בנותיה עדיין כלואות בו.

יממה קודם לכן טלפנה ס' אל מוקד החירום של יד לאחים. היא סיפרה כי היא מצויה זה שנה וחצי בקשר עם ערבי שאותו הכירה כשעבד בסופרמרקט החרדי הקרוב למקום מגוריה. המודעות הללו על "אחמד בן שרה" סקרנו אותה מאוד והיא שאלה אם תוכל להשתתף בכנס. במוקד יד לאחים נאמר לה כי היא בהחלט מוזמנת לערב שהיא עשויה לגלות בו עניין רב. כשהופיעה בכנס, ניגשה אליה אחת הפעילות וישבה לצדה. היא סיפרה לה כי כשסיפרה לערבי על רצונה ללכת לכינוס, הוא שלל תחילה את העניין מכול וכול ומאוחר יותר הרשה לה להשתתף עד השעה עשר.

כשקרבה השעה עשר, היא נראתה לחוצה בעליל ולחשה לפעילת יד לאחים כי היא חייבת לעזוב את המקום, שכן ברור לה שהערבי מחכה לה ברכבו מחוץ לאולם. הפעילה ניסתה לשכנעה להישאר מעט אך ס' אמרה בבהלה: אם אני לא אצא מיד, הוא עלול לחולל פה מהומה.

ס' יצאה אל הרכב שחיכה לה ותחת רושם הדברים הקשים ששמעה על גורלן המר של כל אלו שבחרו בדרך זו, אמרה לערבי כי היא רוצה לנתק עמו את הקשר. חמתו של הערבי בערה בו והוא הוביל אותה למקום מסתור ושם הפליא בה מכות רצח. בחצות לילה הוא הוריד אותה ליד בית אמה כשהיא מוכית וחבולה. בשעה שלוש לפנות בוקר טלפנה ס' אל מוקד החירום של יד לאחים. היא הייתה מבוהלת והיסטרית.

היא אמרה שמחלון הבית היא מבחינה במכוניתו של הערבי ובמכוניות נוספות המפטרלות כל העת, כדי לוודא שלא תברח וכי היא מפוחדת עד אימה ואובדת עצות. במוקד החירום הנחו את ס' לא לשדר כל אותות מצוקה ולא לגלות כל סימן של יציאה. בעצת אנשי המוקד, טלפנה ס' אל הערבי והבהירה לו כי היא תישאר עמו וכי אין בדעתה לעשות מאומה. בחלוף כחצי שעה, עזבו הרכבים את אזור הבית. לפנות בוקר הופיע במקום צוות החילוץ של יד לאחים שהוביל אותה לדירת מסתור באחד מיישובי השומרון.

ס' לא שעתה לבקשת אנשי יד לאחים, למודי הניסיון, להפקיד בידם את הטלפון הסלולרי שלה ולהיפרד ממנו. היא המשיכה לקיים באמצעותו שיחות, בין היתר עם חברה שהיא נתנה בה את אמונה אך זו הייתה כל העת בקשר עם הערבי וכך נודע לו מקום הימצאה. כבר באותו לילה הגיעו שלושה רכבים אל הבית בו שהתה ס'. באיומים שאינם משתמעים לשתי פנים הורו לה הערבי וחבריו להתלוות אליהם מיידית. בשלב מסוים הזעיקו התושבים המקומיים את משטרת קדומים ששיגרה ניידת למקום. ס' המפוחדת אמרה לשוטרים כי היא הולכת עם הערבי מרצונה.

הערבים העולזים הובילו את ס' ל'חאפלה' באזור הקרוב למקום מגוריו. מיד לאחר מכן הוביל אותה הערבי אל מקום מסתור. "הוא אמר לי, בואי נלך לטייל ובעצם לקח אותי לפינה צדדית ושם קיבלתי מכות רצח", סיפרה ס' בראיון מיוחד שהעניקה ליומן הצהרים של גלי צה"ל, ביום שני השבוע, כדי להסביר לכל המעוניין את הסכנה הגדולה הכרוכה בקשר מפוקפק שכזה.

בשעת לילה מאוחרת, הוא הביא אותה אל בית אמה כשהוא מזהירה לבל תעז להתחכם שוב. כשכוחותיה כבר לא עומדים לה פנתה ס' אל אמה בבקשה שתואיל ליצור קשר עם מוקד החירום של יד לאחים. "בטח הם לא ירצו לשמוע אותי, אחרי שהבאתי את זה שוב על עצמי, אבל תתחנני אליהם שירחמו עלי", ביקשה ס'. היא הבטיחה כי היא מנתקת את הטלפון הסלולרי לצמיתות ולא משאירה אותו בידיה. זמן קצר לאחר מכן הייתה ס' ברכב החילוץ של יד לאחים שהוביל אותה אל מקום מסתור מבוטח היטב.

"בעת הקרובה אמשיך לשהות בדירת המסתור של יד לאחים עד שאשתקם ואוכל לחזור בבטחה לחיים נורמלים, אמרה ס' בראיון, כשקולה הרצוץ, אינו יכול להותיר איש באדישותו.

יו"ר יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ שליט"א, בהתייחסו לפרטי הסיפור הקשה  אמר כי אנשי המחלקה המשפטית של יד לאחים יעשו את כל אשר לאל ידם כדי שכוחות המשטרה יניחו את ידם על הערבי האלים וישימוהו במקומו הראוי, מאחורי סורג ובריח. הגרש"ב ליפשיץ ציין כי המקרה המזעזע "אמור להדליק נורה אדומה בקרב כל המעסיקים היהודים שחייבים לשים את עיניהם את קריאת גדולי ישראל שליט"א בדבר העסקת בני מיעוטים וחובת הפיקוח האישי עליהם".

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל