לאחר 18 שנות שבי: אם ובתה חגגו בת-מצווה מרגשת

16/04/2019
כיבד את האירוע בנוכחותו, הרב נח ויז'נסקי, רב כרמי קטיף

לפני פחות משנה, לאחר שמונה-עשרה שנים שבהן הייתה כלואה בכפר ערבי, חולצה מיכל בשלום עם בתה בת ה-11 ובנה הקטן. השלושה הצליחו לחמוק מהבעל והאב במבצע מורכב ונועז של יד לאחים. קדם לו תכנון מדויק ומפורט, שנועד להבטיח את שלומם של מיכל וילדיה.

בשעת לילה מאוחרת בוצע החילוץ, והשלושה הוברחו מהשבי לחוף מבטחים. הם שוכנו בדירת מסתור ביישוב דרומי, שם התקבלה מיכל בזרועות פתוחות ובאהבה רבה. בתוך זמן קצר התאקלמו מיכל וילדיה בקהילה, והפכו לחלק אינטגרלי מהמרקם החברתי של המקום.

לפני מספר חודשים הגיעה פנייה לארגון יד לאחים מטעם תלמידות אולפנה בדרום. הן ביקשו להפיק מסיבת בת מצווה מושקעת במיוחד לילדה שחולצה עם אמה מכפר ערבי.

ביד לאחים נענו לפניה והוצע להן לערוך בת מצווה לבתה של מיכל שמתגוררת ביישוב סמוך לאולפנה. בתוך זמן קצר הרעיון החל לקרום עור וגידים ובנות האולפנה טרחו במשך שבועות. הן ארגנו לכלת השמחה אלבום תמונות מקצועי, הכינו מצגת מרהיבה ואפילו ריקוד מיוחד. הן גם השיגו בגד מפואר עבור הילדה, תרומת 'טל שחר', שהתגייסה בשמחה רבה.

מיכל עם בתה, כלת בת המצוה

ערב קודם המאורע החגיגי, הגיעה מיכל הנרגשת לאולפנה ושיתפה את התלמידות בסיפור חייה. הן נקשרו מיד אליה, הקיפו אותה וביקשו לדעת עוד על הצעד הנועז שעשתה. צוות יד לאחים, שהיה שותף מלא בשיקומה של מיכל, נטל אף הוא חלק במסיבה ובא לשמוח עם האֵם ובתה.

הרב נח ויז'נסקי, רב כרמי קטיף, כיבד את האירוע בנוכחותו. הוא שיבח את המשתתפות שזוכות ליטול חלק משמעותי בתהליך השיקום של מיכל וילדיה בתהליך קליטתם בעם היהודי.

מיד אחריו עלתה ילדת בת המצווה הנרגשת ובירכה מקרב לב את אמה, את בנות האולפנה שהעניקו לה לא פחות מ-12 מתנות ייחודיות, את נשות היישוב המאמץ שהשתתפו באירוע וכן את נשות המחלקה מטמיעה של יד לאחים שניצחו על המלאכה כולה. הדמעות הקשו עליה את הדיבור, אך היה חשוב לה להביע את תודתה בפני המשתתפות.

מי שעוד ריגשו את הנוכחים באירוע, היו השכנים התומכים שהתגייסו מאחורי גבה של הניצולה מיכל ורכשו עבורה ועבור משפחתה מכונת כביסה חדשה – זאת לאחר שמכונת הכביסה שנתרמה לה עם חילוצה על ידי משפחה מהיישוב, התקלקלה באופן בלתי הפיך. וכאילו לא די בזאת, הם גם רכשו עבור המשפחה מיקסר ביתי לאפיה.

המתנות הונחו בבת המצווה כשאליהן מוצמד דף עם כיתוב מרגש במיוחד מנשות היישוב: "תודה לך שאת אתנו, שאת נותנת לנו להרגיש משמעותיות. תודה על נוכחותך בקהילה שלנו ועל הטיפול המסור שלך בילדינו הקטנים. המשיכי לצמוח ולהצליח".
וּמִי כְּעַמְּךָ יִשְׂרָאֵל!

המכתב המרגש מנשות היישוב המאמץ

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל