למעלה מאלף משתתפים בכנס זעקה והסברה כנגד פעילות מיסיון בריכוזים החרדיים בירושלים

19/08/2019
חובת היחיד בעולמו. הרב דויטש נושא דברים

למעלה מאלף מתושבי השכונות החרדיות בירושלים נטלו חלק בכנס זעקה והסברה מיוחד במינו שערכה המחלקה למאבק במיסיון בארגון יד לאחים באולמי 'בית מלכה' – לנוכח פעילות מיסיונרית הולכת וגוברת בשכונות החרדיות בעיר. מטרת הכנס הייתה למחות נגד פעילות המיסיון הנפשעת, לחשוף את שיטות הפעולה המיסיונריות הנערכות במסווה חרדי ולגייס מתנדבים נוספים לפעילות יד לאחים.

את הכנס פתח מגיד המישרים, הרב חיים דויטש, מבכירי המרצים ביד לאחים, שדיבר על מסירות נפשם של פעילי יד לאחים הפועלים ללא לאות על מנת למנוע את פעילות המיסיון. הרב דויטש הדגיש בדבריו כי השותפות של כל אחד ואחד מהציבור בפעילות יד לאחים עונה על השאלה "ציפית לישועה?". "פה ניתנת לנו הזדמנות להראות שציפינו לישועה. שעשינו הכול ופעלנו למען השראת השכינה הקדושה" אמר הרב דויטש.

בנקודה זו הזמין הרב דויטש את ראשון הדוברים, הרב בנימין קלוגער, מיסיונר לשעבר וכיום יועץ מיוחד למחלקה למאבק במיסיון של יד לאחים. במשך שעה ארוכה, כשדבריו מלווים במצגת מיוחדת, ריתק הרב קלוגער את הקהל בסיפורו האישי וחשף בעדות נדירה את ההוראה שקיבל בכת להמרת דתם של יהודים, בה נאמר לו "עדיף להטביל לנצרות יהודי אחד, על פני מאה גויים".

הקהל מרותק לסרטון המציג את תיעוד המיסיונרים המחופשים לחרדים

בעוד הציבור משתאה מהדברים, הוקרנה ברקע מצגת מיוחדת ששילבה, בין היתר, קטעים אותנטיים שתועדו בידי אנשי יד לאחים, בהם נראים מיסיונרים מחופשים לחרדים פועלים באין מפריע בשכונות החרדיות, וכן על פעילות יד לאחים הנרחבת למיגור המיסיון.

מיד לאחר מכן הוזמן לשאת דברים הגאון הרב שמואל ליפשיץ שליט"א, מראשי יד לאחים. בדבריו עמד הרב ליפשיץ על הפיגוע הקשה שהתרחש בשבוע שעבר, בו נרצח תלמיד הישיבה דביר שורק הי"ד ולימד ממנו את מוסר ההשכל שעל הציבור לקחת ממנו. "בגשמיות כמו גם ברוחניות, יהודי בודד יכול להיפגע. דברי הגמרא 'ציבור לא מת' מלמדים אותנו שציבור הוא דבר חי כי כשמתאספים כמה יהודים ביחד, הם נשמרים. הכוח של המיסיון הוא בתפיסת יהודים בודדים. הם נטפלים לאותם שאף אחד לא דואג להם, אותם אלו שבקצה המחנה, ונותנים להם מענה בנושאים הצריכים להם. אם רק נשכיל לתת יד וכתף לפעילות יד לאחים שמגיעה לאותם יהודים ומעניקה להם את המענה ההולם בטרם יהיה מאוחר מדי", אמר הגר"ש ליפשיץ "אזי נוכל למנוע כליל את פעילות המיסיון בארץ".

בתום דבריו של הרב ליפשיץ, עלה לשאת דברים הגאון המקובל הרב יעקב עדס שליט"א. הרב עדס הדגיש את גלות השכינה בדיוק ביום בו החלה שריפת בית מקדשנו, ואחר דיבר על גלות השכינה כאשר הס"מ מנסה לנעוץ טלפיו בעם היהודי בכלל, ובירושלים עיר הקודש – פלטרין של מלך בפרט, כדי לאבד נשמות טהורות מקרב עם ישראל ולהעבירם לנצרות, רח"ל. בסיום דבריו ביקש הרב עדס מהציבור כולו לעמוד על רגליו ולקבל יחד עול מלכות שמיים בקריאת שמע. היה זה מרגש במיוחד, כאשר המשתתפים כולם זעקו מקירות ליבם את מילות הפסוק, בהבינם עתה ביתר שאת את משמעותו.

בסיום הערב הוזמן לשאת דברים הרב שמעון אברג'ל, רכז השטח המסור של הארגון, האמון על פעילותם השוטפת של מאות פעילים ומתנדבים, יום יום, שעה שעה, בעבודה סיזיפית סביב לשעון.

הרב אברג'ל הוריד את הדברים לידי פועל ודיבר על חשיבות הפניה ליד לאחים לעדכון על פעילות מיסיונרית. "הצלחות וחשיפות רבות של פעילות מיסיונרית נעשו בגלל אנשים שנחשפו לדברים שקורים בשטח בזמן אמת ועדכנו אותנו על פעילות מיסיונרית" אמר. הרב אברג'ל גם חשף בפני המשתתפים את נתוני הפניות למחלקת המאבק במיסיון, את היקפם, ואת מספרם. הוא ביקש גם מהנוכחים למלא את פרטיהם ולהצטרף לפעילות המנע הנרחבת.

ביד לאחים מציינים בסיפוק כי התגובות הנלהבות שהתקבלו, העידו עד כמה היה הכרחי הכינוס. "המשתתפים כולם, איש איש בתורו הודו על הכנס ואמרו כי הזדעזעו מהתופעה המיסיונרית, מסוכנתה ומהיקפה. עשרות רבות של מתנדבים חדשים מילאו את פרטיהם וביקשו להצטרף למערך האדיר והמסועף של פעילות השטח של יד לאחים. רבים אחרים שאלו שאלות, ביקשו לנדב פרטים על פעילות מיסיונרית המוכרת להם ולקחו עימם את מספרי הטלפון של רכזי השטח של יד לאחים, במטרה להודיעם על כל פעילות מיסיונרית".

בזעקך יצילוך קיבוציך. חלק מהקהל שגדש את האולם

 

התעוררו. הגר"י עדס נושא דברים

 

הקהל עומד על רגליו בעת קבלת עול מלכות שמיים עם המקובל הרב עדס

 

הקהל מרותק לסיפורו האישי של הרב בנימין קלוגער

 

רכז השטח של יד לאחים ר שמעון אברגל

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל