למרות הפיתוי הכספי: סירב לנגן בחתונת יהודי מומר ונוצרייה

07/12/2022
הנגן בעל הרגש היהודי

פנייה מיוחדת של צעיר ירושלמי ריגשה השבוע את אנשי המחלקה למניעת התבוללות ביד לאחים.

ע., צעיר ירושלמי, חב תודה גדולה ליד לאחים לאחר שבשנים האחרונות סייעו לו להינצל מנישואין לנכריה מאירופה שהכיר במסגרת שהותו במקום לצורך עבודה. מאז הספיק ע. להינשא באושר כדת משה וישראל ולעשות חיל כנגן מקצועי בחמת חלילים סקוטית.

השבוע פנה ע' אל הרב יואב-זאב רובינסון, מנהל המחלקה למניעת התבוללות ביד לאחים, והדהים אותו כשסיפר כי לאחרונה קיבל פנייה בלתי שגרתית. יהודי שנשבה בכת הנוצרית 'היהודים המשיחיים' עמד להינשא לנוצרייה והזמינו לנגן בחתונה. ההצעה כללה ביצוע יחיד של רצועה מוזיקלית בת עשר דקות, בתמורה לשכר גדול בסדר גודל משמעותי.

"לא התלבטתי", סיפר ע. "ידעתי שאני לא יכול ליטול חלק בחתונה כזו. קל וחומר שלא לעשות זאת באמצעות מנגינה מיוחדת שתזכיר את החתונה הזו למשתתפיה עוד שנים רבות. דחיתי במקום את הפנייה והבהרתי לחתן כי למרות הפיתוי הכספי הגדול לא אוכל לתת יד לנישואין כאלו. אני שמח ומאושר בצעד שעשיתי ומשוכנע כי פרנסה מהשמים", אמר בכנות מרגשת.

הנגן בעל הרגש היהודי לא אמר די בכך אלא מסר את פרטיו של המומר היהודי ליד לאחים כדי שיצרו עימו קשר וינסו להשיבו לעמו ולמולדתו. הרב רובינסון מצדו חיזק את ע' על החלטתו האצילית ועל עמידתו האיתנה בניסיון.

ביד לאחים אישרו השבוע את פרטי הסיפור ואמרו כי "זוהי הוכחה נוספת ומרגשת לכך שאסור לוותר על שום יהודי וכי לב ישראל ער".

במסגרת הכרת הטוב על המעשה המופלא, ביד לאחים קוראים לכל הרוצה להזמין את ע. לכל שמחה – לפנות למוקד יד לאחים בטלפון 9234* ולהשאיר את פרטיו.

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל