לראשונה מאז חילוצן: מאות ניצולות יד לאחים וילדיהן התארחו בבתי משפחות בראש השנה

10/09/2013
ילד שניצול מכפר ערבי על ידי 'יד לאחים', שם פתק בין אבני הכותל; לשנה טובה ומתוקה

במחלקה להצלה מטמיעה של יד לאחים חותמים בסיפוק את המבצע שנערך בשבוע שעבר לאירוח ניצולות יד לאחים וילדיהן בבית משפחות מארחות בראש השנה.

כמדי שנה, גם בשנה זו שקדו העובדות הסוציאליות ומתנדבות המחלקה תקופה ארוכה על ארגון הפרויקט ודאגו להתאים היטב בין הניצולות למשפחות שאירחו אותן, כדי שכל ניצולה תמצא בבית מארחיה אוזן קשבת ותומכת. עובדות יד לאחים דאגו גם להגעתן של כל ניצוליה וילדיה הישר מדירת המסתור שלה עד בית המשפחה המארחת.

הנתונים שבידי יד לאחים מצביעים על כך שמאות רבות של ניצולות חגגו את החג כהלכתו ושמעו תקיעת שופר ראשונה בבתי הכנסת מאז זכו לצאת מהשבי, ואילו ילדיהן זכו לשמוע את תקיעת השופר לראשונה בחייהן.
התגובות החיוביות העלו גם סיפורים אישיים מרגשים במיוחד. אירית (שם בדוי), למשל, שחולצה לפני מחצית השנה עם שלשת בנותיה, התארחה אצל משפחה בהוד השרון וסיפרה בהתרגשות כי לפני שנה בתקופה הזו, בעודה נשואה לערבי ועובדת כסייעת בגן ילדים יהודי ביישוב סמוך לאזור מגוריה, היא פגשה ברב שסבב בכיתות הגן ותקע בשופר לילדים ולצוות העובדים. "אותו רב אמר לנו אז", שחה אירית בדמעות, "כי שעת תקיעת שופר היא שעת רצון, ובשעה זו נוכל לבקש מהשם כל מה שנרצה. התחננתי לה' בכל כוחי שיציל אותי מסבך הנישואין עם הערבי, ובסייעתא דשמיא זכיתי לשמוע השנה את תקיעת השופר כבת חורין".

משפחה מארחת שעוד קודם לכן עמדה בקשר עם ניצולת יד לאחים סיפרה כי היא נסעה לחגוג את החג בבית מלון בירושלים, כדי להתפלל את תפילות החג בכותל. "היה לנו ברור שניקח עמנו את ד. שהיא ממש כמו בת עבורו", הם אמרו. "אשרינו שזכינו לחגוג אתה ועם בנה החמוד את החגים באווירת בני חורין מרוממת נפש".

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל