מאות יהודים קיימו לראשונה את מצוות הדלקת נר חנוכה

27/12/2006

ארגון הפעילים "יד לאחים" במסגרת היותו פעיל בכל ימות השנה בקרב כל שכבות האוכלוסיה להפצת אור התורה והיהדות, קיים בימי החנוכה מסיבות חנוכה בכמה מוקדים ברחבי הארץ.

בעיר חיפה, השתתפו מאות הורים וילדיהם, רובם ככולם עולים חדשים שזה מקרוב עלו ארצה, במסיבת חנוכה מפוארת שנערכה לכבודם. באירוע נערכה הדלקת הנרות לפירסומי ניסא ברוב עם, ולאחר מכן נערך חידון חנוכה קליל – בהתאם לרמת המשתתפים, נושא פרסים יקרי ערך שחולקו למשתתפים. יתר הנוכחים זכו גם הם בפרסי עידוד יוקרתיים. לאחר שהקהל השביע את ליבו בכיבוד שכלל סופגניות, ומאכלי חנוכה מסורתיים, נשא דברים פעיל הסניף הרב שאול בורשטיין.

הרב בורשטיין עמד בדבריו, שנישאו בשפה ברורה ובהירה, על הקשר הרוחני ההדוק של עם ישראל לימי החנוכה, וקישר אקטואלית את דבריו לימינו אנו. נציגי משרד הקליטה הפעילים תדיר בעירית חיפה שהשתתפו אף הם במסיבה, לא הסתירו את התפעלותם מהגישה הישירה והחמימה ששידרו המתנדבים והפעילים לעולי חבר העמים.

במסיבת חנוכה שהתקיימה בסניף "יד לאחים" בחולון, במסגרת שיעורי התורה שמתקיימים במקום, נכחו כמאה תושבים וותיקים מכל שכבות הגילאים בעיר. למשתתפים, כמאה במספר, חולקו סופגניות, במסיבה נשא דברים המג"ש הקבוע של הסניף הרב פנחס בסר שליט"א,שבשיחתו הרשים את קהל הנוכחים שהותאמו לקהל היעד המגוון.

המשתתפים בשיעורו הקבוע שמתקיים תדיר בעיר, הביעו את רחשי ליבם הנרגשים בפניו, וציינו כי לא תארו לעצמם כי מגיד השיעור העמקן, יוכל להביע את מהות החנוכה בשפה שווה לכל נפש.
בנתניה, נערכה מסיבת חנוכה שבמרכזה עמדו אורחי הסניף המקומי: מאות הורים וילדיהם, עולים חדשים שחלקם לראשונה זכה לקיים את מצוות הדלקת נר חנוכה בברכה, כראוי.

לאחר טקס חלוקת פרסים, וחידון חנוכה שבמהלכו חולקו לנוכחים הרבים סופגניות ומאכלי חנוכה מסורתיים, נשאו דברים הרב אלכס ארטובסקי, מבכירי "יד לאחים", ומנהל הסניף בנתניה, הרב אברהם אלייגיוב.
הכנסים הותירו רושם כביר על משתתפיהם, שבחלקם הגדול יצרו בימים אלו קשר עם הסניפים, במטרה להשתתף בחוגי העשרה רוחניים, ובשיעורי תורה נוספים.

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל