מאות עולים השתתפו לראשונה בחייהם בטקס 'קבלת שבת' של יד לאחים

05/11/2013

מאות עולים ממדינות חבר העמים, השתתפו בשבוע שחלף בטקס מיוחד במינו שערך עבורם ארגון הפעילים יד לאחים. הטקס נערך באולם של עמותת 'ילדי השואה' באשדוד תוך שיתוף פעולה עם אנשי העמותה.

הטקס, שנערך ביום חול ודימה קבלת שבת, החל מהדלקת הנרות לקראת כניסתה של השבת, עבור לקידוש על היין, ברכת המוציא וסעודת שבת על כל מרכיביה – ריתק את המוני משתתפיו שישבו רתוקים פעורי פה לכל אורכו.
המשתתפים התרגשו מאוד ואמרו מיד עם תום הערב המיוחד: "אחרי כל מה שעבר עלינו, לאחר עשרות שנות קומוניזם שחווינו ואשר ביקשו להכחיד מעמנו כל זכר יהודי, הוצגה בפנינו שבת יהודית אותנטית".
אחד המשתתפים התבטא באומרו: "רבים מאיתנו היו שמחים להכיר את מסורת אבותינו יותר מקרוב, ואם לא לשמור את המצוות במלואם, לפחות לדעת עליהן יותר". רבים מהמשתתפים אמרו כי מכאן ואילך יקפידו על הדלקת נרות שבת מדי ערב שבת.

יו"ר עמותת 'ילדי השואה', ולדימיר ליסטנגרטן, הודה בשם כל המשתתפים לארגון יד לאחים על התכנית העשירה והביע תקווה להמשך שיתוף פעולה פורה בעתיד.
האירוע היכה גלים בקרב ציבור העולים וימים אחדים לאחריו מצאה לנכון התקשורת הרוסית לדווח עליו באהדה בלתי מסויגת. עיתון העולים הפופולרי 'ספוטניק' הקדיש לכך כתבה מיוחדת ובולטת שהכילה סיקור חיובי ואוהד על האירוע יוצא הדופן.

ביד לאחים אמרו השבוע כי במסגרת המוטו שטבע יו"ר ומייסד יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ זצ"ל, "לא מוותרים על אף יהודי", גם ציבור העולים שהיו רבים שאמרו נואש מקירובו לתורה הקדושה ולאורחותיה, צמא ורוצה לקבל ולשמוע. "נמשיך וננקוט פעולות כאלו ונוספות על מנת לקרב את העולים לאביהם שבשמים. הדברים מקבלים משנה תוקף וחשיבות כשבניצולי שואה עסקינן", הטעימו ביד לאחים.

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל