מאתיים עולים השתתפו בסמינר על גלגלים של יד לאחים

10/05/2010

כארבעה אוטובוסים עמוסים ביותר ממאתיים אנשים נאספו מכול רחבי הארץ בשעת בוקר מוקדמת של יום ראשון השבוע. המשתתפים נאספו מבאר שבע שבדרום עד עפולה שבצפון, ויצאו יחדיו לטיול מהנה בירושלים שכל כולו לא היה אלא סמינר על גלגלים מפי טובי המרצים ואנשי מקצוע של יד לאחים. משתתפי הטיול מהווים חלק ממיזם חדש שהחל לפני כחצי שנה ביוזמת יד לאחים ובניהולו של הרב אלכס ארטובסקי.

במסגרת המיזם פועל הארגון בקרב יהודים, רובם יוצאי מדינות חבר העמים, הרחוקים משמירת וקיום תורה ומצוות ומהווים קהל יעד מרכזי לפעילות המיסיונרית המסוכנת. האלטרנטיבה לפעילות המיסיון המבטיחה להם חברה, קהילה חמה ומזמינה ואוזן קשבת, היא מסגרת יהודית המציעה להם חברה יהודית, שיעורים בצוותא, מסגרת תומכת וחמה ואוזן קשבת ומסייעת בכל צרכיהם. קבוצת הצעירים המשתתפים בסמינרים אלו גבוהה במיוחד ומספרם של צעירים אלו המחפשים אוזן קשבת ותמיכה רוחנית וגשמית הולך וגובר כמו גם הפרויקט כולו שבסייעתא דשמיא הולך וצובר תאוצה בקצב מדהים.

במהלך הטיול ביקרו משתתפיו באתרים יהודיים בירושלים לצד ביקור מיוחד ומרגש בכותל המערבי. חלק ניכר מההורים ביקרו במקום הקדוש ביותר לעם היהודי לראשונה בחייהם. הם התייצבו ליד אבני הקודש כשעיניהם זולגות דמעות ולבם מתרחב מהתרגשות ואווירה קדושה ומרוממת. בדרכם באוטובוסים שמעו המשתתפים שיעורי תורה שהוכנו מראש לשם כך במהלך הדרך. כל המשתתפים קיבלו על עצמם להמשיך לעמוד בקשר עם פעילי הארגון ולהגיע לסניפי הארגון הפרוסים ברחבי הארץ, כשהם מבטיחים לקבל על עצמם הוספה בקיום מצוות מעשיות והתחזקות בלימוד התורה. ימים ספורים לאחר תום הסיור הייחודי, החלו להתקבל בסניפי יד לאחים הדיו המרגשים. כמה עולים הודיעו נאמנה כי לנוכח עולם התוכן הכובש והמאלף שאליו נחשפו, הם מקבלים על עצמם שמירת שבת כהלכתה. אחדים מהם אף הטעימו כי בכוונתם לבחור לעצמם את יום שישי כיום החופשי בעבודתם, לשם הכנה ראויה ליום שבת קודש שאותו יעשו בבית הכנסת, מדי שבת בשבתו. אחד הנערים שהשתתף במסע יצר קשר בכוחות עצמו עם אנשי יד לאחים, יום למחרת הטיול. הוא סיפר כי עד כה לא נערכה לו בר מצווה לנוכח סירובו העיקש וחוסר העניין המוחלט שגילה בכך. "כעת אני רוצה לחגוג בר מצווה ולהתחיל להניח מדי יום תפילין, כב נאמן לעם סגולה, עם בני ישראל", אמר הנער בהתרגשות בלתי מוסתרת.

יו"ר יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ, ציין כי "הפעילות הנוכחית מתקיימת כחלק משיטת פעולה הדוגלת בהסברה מעמיקה ויצירת קשר אישי וחם עם שורה של קהלי יעד". בהתייחסו לציבור העולים, אמר הגרש"ב ליפשיץ כי "רק פעילות מאומצת ועקבית בקרב קהל העולים יכולה להביא תוצאות ולחולל מהפך בקרב משפחות שלמות".

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל