מיסיונרים בחולצות שעליהם הכיתוב "יד לאחים" חילקו חומר תעמולה

הם הגיעו בשבוע שחלף לפסטיבל ההמוני בניצנים שליד אשקלון שיועד כל כולו לעשרות אלפי צעירים ונערים בני-עשרה כשהם מאובזרים בציוד מאורגן לשהות ממושכת. היו אלו מאות אנשי מיסיון הנמנים עם בכירי הקהילות של קהילת 'שמן ששון' בירושלים, קהילת 'אור הכרמל' בצפון והקהילה האמריקנית של 'היהודים המשיחיים' הפועלת בדרום הארץ. הם ידעו היטב כי מדי שנה, מקדמים את פניהם אנשי יד לאחים הנוקטים בכל האמצעים הלגיטימיים העומדים לרשותם כדי לסכל את זממם לחולל שמות בלב הנוער הצעיר, אולם הפעם הופיעו במקום בכוחות מתוגברים וקיוו לגבור בקלות על יד לאחים.

מנגד, אנשי יד לאחים שהיו מעודכנים מבעוד מועד נפרשו בכוחות מתוגברים כשהם פושטים על כל האתר ומציבים כוחות מיוחדים בקרבת מקום ככל שניתן לשני הדוכנים שהקימו המיסיונרים. השלטים שהציבו המיסיונרים לא הותירו מקום לספקות. "ספרים חינם" נאמר בפתחי האוהלים שלהם. הספרים, חומרי הטפה מיסיונרים בעטיפות מושכות ובשמות מסקרנים, הוצעו חינם לכל עובר ושב. החלוקה המאסיבית הפכה למתסכלת ביותר מנקודת ראותם של המיסיונרים: כל צעיר שקיבל ספר, קיבל הסבר מהיר בנוסח, "לא כדאי לך, הם מיסיונרים, הם לוחמים בעם היהודי ורוצים להמיר את דתך". הספר עבר במהירות לידי פעילי יד לאחים שהניחוהו בצד בערימה שהלכה ותפחה ככל שנקפו הדקות. מאוחר יותר, לקחו פעילי יד לאחים שמות ופרטים של עשרות נערים שהתגודדו סביב דוכני המיסיון, כשהמטרה לעמוד בקשר עם אותם נערים לאחר תום הפסטיבל.

ההיערכות לפעילות יד לאחים במקום החלה שבועות ארוכים לפני הפסטיבל המיועד. תחילה נרשמה אופטימיות זהירה ביד לאחים לנוכח הודעה מפורשת מאת סגנית ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, אילנית ואהל, בהבטיחה מראש כי הפעם תעמוד על כך שלא יהיה מיסיון רשמי מיסיונר עם חולצה שעליה הכתובת 'יד לאחים'בפסטיבל. בפועל, התברר כי אמנם המיסיונרים לא הורשו לשכור אהלים רשמיים אולם הם הקימו דוכנים מאולתרים ברחבי מתחם הפסטיבל. אחדים מהם אף הגדילו לעשות בהופיעם עם חולצות שעליהן התנוסס כיתוב מטעה ומכוון עם לוגו "יד לאחים" שמתחתיו מופיע ציור 'ידו' של ישו כביכול ולצידה הכיתוב: "תנו לו לתת לכם יד".

כאילו לא די בהונאה זו (שתלונה רשמית הוגשה בגינה למשטרה, עם תחילת הפסטיבל), הבחינו פעילי יד לאחים שהיו פרושים בשטח בהטפה מפורשת וחד משמעית למיסיון שנעשתה בקרב קטינים. הפעילים פנו מיידית אל החפ"ק המשטרתי שהוקם במקום לשמירה על הסדר. המשטרה, למרבה התדהמה, סירבה להתייחס אל התלונה וביקשה במקום זאת "אם יש קטין שהמיסיונרים הטיפו לו, שיבוא בעצמו להתלונן". לפעילים לא הייתה ברירה ולחפ"ק הובא אחד הקטינים, נער בן 15.

גם כשראוהו השוטרים הם ביקשו ממנו "לחכות חצי שעה ואולי להירגע בינתיים". כשפעילי יד לאחים הבהירו לשוטרים כי האדישות  המחפירה שהם מגלים כלפי המעשה אינה עולה בקנה אחד עם החוק הקובע 12 חודשי מאסר על הטפה מיסיונרית בקרב קטינים, הגיב הקצין המשטרתי באומרו בזלזול: "אינני מכיר חוק כזה; איש באמונתו יחיה".

פעילי יד לאחים סיכמו מצדם את פעילות המנע בריקוד סוער של "אנחנו מאמינים בני מאמינים" לנגד עיניהם הכבויות של המיסיונרים ובהצטרפותם הנלהבת של מאות נערים. יו"ר יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ שליט"א, שיבח את מסירותם היוצאת מגדרה של הפעילים והבהיר כי "לכל מקום אליו יגיעו המיסיונרים יקדמו את פניהם הפעילים". הגרש"ב ליפשיץ שב וקרא לנציגות החרדית לעשות הכול על מנת לנצל את מושב הקיץ שנפתח השבוע על מנת להעביר את חוק המיסיון שיבלום את ציידי הנפשות בכל מקום שהם.

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל