מפעים: נכד השייח' שמרן הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל בירכו – קיבל על עצמו לסיים מסכת עד ה'שלושים'

24/03/2022
בר המצווה, בן הניצולה, זוכה לברכת מרן הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל. נראה מימין, הרב שמואל ליפשיץ יבלחט"א, מראשי יד לאחים

ב' היא בת לאם יהודייה ובת לשייח' מוסלמי שבמשך שנים ארוכות היה המואזין הראשי בהר הבית. אביה הכריח אותה להינשא לבן דודה המוסלמי שממנו סבלה קשות אך משאלתו לא עלתה בידו וכמה ימים לפני כן חולצה ב' בדרך נס על ידי אנשי יד לאחים. עד היום היא נעזרת ומלווה רבות בידי הארגון ובס"ד הקימה בית כשר ונאמן בישראל וכל ילדיה לומדים במוסדות תורניים ומרווים אותה רוב נחת יהודי.

לפני כשלוש שנים, עת הגיעה בנה אלחנן (שם בדוי) לעול מצוות, ביקש להתברך אצל מרן הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל במעונו. ביד לאחים מיהרו כמובן לטפל בבקשה ותוך ימים אחדים זכו ראשי הארגון להיכנס עם בר המצווה למעונו של מרן שקיבלו בחמימות ובירכו בברכה והצלחה. ראשי יד לאחים שליוו אותו זכו גם הם לברכות להצלחת פעילות הקודש של הארגון, לא לפני שמרן התעניין אודות הפעילות הענפה להצלת נפשות ופדיון שבויים ועל היקפה הנרחב.

עתה, בעקבות הסתלקות מרן הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל לשמי רום קיבל על עצמו אלחנן לסיים לימוד בעיון של מסכת משניות לעילוי נשמתו עד ל'שלושים'. "זכיתי בזכות מיוחדת לקבל את ברכתו, ואני מרגיש בר מזל של ממש", אמר השבוע לאימו ולחונך של יד לאחים המלווה אותו בלימוד. "הברכה הזו מלווה אותי בכל יום ומדרבנת אותי לרצות להיות יהודי טוב יותר".

ביד לאחים ציינו השבוע כי הביקור האמור על הסתעפותו המרגשת שהתרחשה כעת היו רק חלק מקשר הדוק של ארגון הפעילים עם מרן הגר"ח קנייבסקי. כך למשל רק בשנה האחרונה ביקרה משלחת מיוחדת של ראשי יד לאחים במעונו כדי להביא לפניו שאלות בנושאים הרי גורל המונחות לפתחם, ולבקש את ברכתו להצלחת הפעילות החשובה לפדיון שבויים.

רק מעט נחשף אז מהשאלות הגורליות שהועלו בביקור, אבל שתיים מהן נגעו במקרים שעמדו באותם ימים על הפרק. אלו היו שאלות של חיים ומוות ובמרכזן הצלת נפשות מרדת שחת רגע לפני שעלולים היו לאבוד לנצח מעם ישראל רח"ל. שאלה אחת נגעה בבת ישראל המתגוררת עם ילדיה בלב חברון, בשכונה הידועה כשכונה מובהקת של אנשי חמאס. שאלת חילוצם שהגיעה ליד לאחים טמנה בחובה פרטים רגישים רבים שהיו עלולים לסבך את החילוץ כולו ואף לסכן את חיי המעורבים בו. אולם כששמע את הפרטים, פסק הגר"ח בזו הלשון: "יכולים" – והחילוץ יצא לדרכו.

שאלה נוספת נגעה ביהודייה ניצולת שואה, שגילה חצה את ה-100 הנמצאת במנזר נוצרי. הגר"ח נשאל האם ניתן להיכנס לתוך המנזר כדי להצילה וגם כאן נוכח העובדה כי מדובר בהצלת נפשות מרדת שחת, פסק כי מותר לעשות זאת.

ביד לאחים מזכירים כי בנוסף להכרעתו בנושאי הפעילות שעלו על שולחנו, מרן הגר"ח קנייבסקי זצוקל היה גם הראשון מבין גדולי ישראל שכתב אות בספר התורה המיוחד שעליו ערך הארגון הגרלה מיוחדת בערב חג השבועות אשתקד. בנוסף, רק לפני כחודשיים הואיל לברך בשתי הזדמנויות שונות קערות של מטבעות שיועדו עבור תורמי ושותפי הארגון, אשר יינתנו בשמו.

בהנהלת יד לאחים מוסיפים כי מרן הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל בירך את השותפים של יד לאחים במצוות פדיון שבויים בברכה והצלחה, וקבע: "אלו שעוזרים להציל את הילדים מהתבוללות יזכו – מידה כנגד מידה לנחת מהילדים שלהם". מאז הברכה, אומרים ראשי הארגון, אנו עדים למספר גדל והולך של תורמים המבקשים להיות שותפים בפעילות יד לאחים לפדיון שבויים ולזכות בברכותיו ובמטבעות המבורכות שהביא לנו לחלקן לתומכים בנו.

 

 

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל