מתל-שבע לדירת מסתור בצפון

זה קרה בבוקר יום שני שעבר. טלפון בהול שהגיע אל משרדי המחלקה להצלה מטמיעה של ארגון הפעילים 'יד לאחים', דרש פעולה מיידית. על הקו הייתה אמה של נערה יהודייה שמבקשת להיחלץ מידי הבעל הערבי הבדואי שכלאה בביתם בתל-שבע. "הבת שלי נמצאת בסכנת נפשות. אם אתם רוצים להציל אותה, אתם יכולים לעשות זאת, עכשיו, עד הצהריים".

התברר כי הבעל הערבי עזב את הבית והותיר את הנערה היהודייה למשמרתה של בת משפחה בדואית שתפקח עליה לבל תצא מהבית. בחסות היעדרותה של הבדואית לטובת קנייה קצרה בבאר שבע הסמוכה, בעודה משוכנעת כי הנערה ישנה, טילפנה הנערה אל אמה וביקשה-התחננה: "טלפני עכשיו לארגון 'יד לאחים' שיבואו להציל אותי. אני בסכנת חיים".

עשר דקות לאחר שהתקבל הטלפון, הופיע רכב בפתח הבית בכפר הבדואי תל שבע. הסוכן הסמוי של 'יד לאחים' שישב ליד ההגה, צפר צפירה קצרה והנערה מיהרה לצאת מהבית ולהיכנס לרכב כשבידה שני תיקים שהכילו את כל מיטלטליה. המכונית דהרה היישר לבני ברק, בידיעה ברורה שעוד מעט, כשתשוב בת המשפחה הבדואית ותגלה כי הנערה איננה, עשויה להתחולל מהומה. בצהרים, אמור היה להופיע הבעל הערבי, וכמי שכבר נודע כמסוכן, חששה של הנערה היה גדול.

בבני ברק, ציפו לנערה פעילות המחלקה להצלה מטמיעה של 'יד לאחים' אשר סידרו לה מראש שהות זמנית במלון 'וגשל' בעיר. על מנת לוודא את שלומה ומניעת כל מגע, ולו טלפוני, בין הבעל הערבי המסוכן לבין הנערה, מסרה הנערה את הטלפון הסלולארי שלה לצמיתות לידי פעילות ההצלה של 'יד לאחים'. הפעילות המשיכו לשהות במחיצתה ולחזקה.

עם בוקר, הועברה הנערה לדירת מסתור מוגנת היטב בצפון הארץ, המיועדת מראש למקרים מסוג זה. במהלך פעילות ההצלה, נרתם לעזרת 'יד לאחים', הארגון 'אפרת' אשר הגיש את מלוא הסיוע באופן מיידי. יו"ר אגודת אפרת, ד"ר אלי שוסהיים, אמר השבוע: "נדהמתי להיווכח במהירות העצומה שבה פעלו אנשי יד לאחים, תוך כדי מסירות נפש אמיתית. דבר כזה לא ראיתי".

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל