נגד כל הסיכויים: צעירה יהודייה שנכלאה במזרח ירושלים חולצה והועברה לדירת מסתור

27/07/2020
מזרח ירושלים, השבוע

צעירה יהודייה בשנות השלושים לחייה, חולצה לאחר חודשים של סבל מהדירה בה הוחזקה על ידי בן זוגה הערבי במזרח ירושלים, הודות להתערבות יד לאחים.
תחילתו של הסיפור הזה לפני שנתיים, במשפחת מצוקה בעיירת פיתוח בדרום הארץ. אחרי שאמה נפטרה בצעירותה ואביה החולה נפל למשכב, נאלצה אורית (שם בדוי) לנטוש את ספסל הלימודים ולעבוד במכולת ביישוב כדי שתוכל להביא פת לחם עבורה, עבור אביה ועבור שני אחיה הקטנים.

בדיוק באותה התקופה היא הכירה צעיר בשם אבי, אלא שתקופה קצרה לאחר מכן התברר שאבי אינו אלא בן מיעוטים מתחזה העונה לשם עאדל. עאדל הבטיח לה שהוא החל בהליך של גיור ברבנות, ובאין לה משענת וגב תומך אחר, הסכימה אורית להמשיך את הקשר.

שנה לאחר שגילתה על זהותו האמתית, הציע עאדל לעבור להתגורר בירושלים, שם לדבריו ממתינה לו עבודה מכובדת. בדיעבד התברר שגם ההליך הזה היה חלק ממסכת השקרים שלו והשניים מצאו את עצמם עוברים להתגורר מתחת לדירתם של הוריו בשכונת צור באהר שבמזרח ירושלים. בשבוע הראשון אורית עוד הרשתה לעצמה לחיות באשליות כי תוכל בכל יום לחצות לחלק היהודי של העיר ולעבוד בו, אבל תקוותה נגוזה כאשר כמה ימים לאחר המעבר היא מצאה את עצמה נעולה בדירה מבלי יכולת לעזוב אותה.

העבודה המכובדת של עאדל אגב, התבררה כסחר בחומרים מסוכנים ובדיעבד התברר כי הוא עבריין כבד שכבר ישב בעבר בבתי הסוהר בשל עבירות דומות. בימים הוא היה נשאר בבית מבלי לתת יכולת לצאת ובלילות היה נועל אותה, מפקיד את אמו על שמירתה ויוצא לפעילותו הפלילית.

קרן האור היחידה הייתה חברת הילדות הטובה ביותר שעמה אישר לה עאדל לעמוד בקשר טלפוני, וגם זאת אחרי שהכיר אותה מעיר מגוריהם הקודמת.

החברה הייתה זו שפנתה ליד לאחים וביקשה התערבות דחופה לפדיון שבויים. במחלקה להצלה מטמיעה של הארגון עמדו עמה בקשר וניסו לקבוע לה פגישה עם עובדת סוציאלית מאחורי גבו של עאדל, אולם הדבר לא יצא אל הפועל בגלל השמירה ההדוקה שהציב הלה.

גם סיורים של מחלקת הביטחון מסביב לבית כדי להביא לחילוץ מהיר אך מתוכנן לפרטיו, העלו חרס. לא היה ניתן לצאת או להיכנס לבית מבלי להיחשף בו ברגע.

בלית ברירה, הנחו אנשי יד לאחים את אורית לביים בעיה רפואית קלה, והיא הורשתה לצאת מהבית לפעולה כירורגית מידית. רגע לפני שנכנסה למרפאה, היא עלתה על רכב שהמתין לה בפתח המרפאה ומיהר לקחת אותה אל תחנת המשטרה הקרובה. בו במקום הגישה אורית תלונה על חטיפה ועל מסכת ארוכה של התעללות ואכזריות ושעה לאחר מכן הובא הבעל הערבי אל תא המעצר. רק אחרי שראתה את בן זוגה הערבי מוכנס אזוק אל התחנה, הרשתה לעצמה אורית לעזוב את תחנת המשטרה לדירת מסתור של יד לאחים.

בימים אלו, בעוד עאדל ממתין למשפט ונמצא במעצר בשל העובדה שהפר את תנאי שחרורו, פתחה אורית בדף חדש בחייה, בחזרה לעם ישראל.

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל

דילוג לתוכן