ניצולי השואה לאנשי יד לאחים: אתם היחידים שדואגים גם לערכים שלנו כיהודים

09/04/2013
הגר"י שיינין נושא דברים בכנס

ארבע מאות איש, כולם ניצולי שואה המתגוררים באשדוד, התכנסו ימים אחדים לפני חג הפסח במתנ"ס דיונה בעיר, לכינוס חיזוק מיוחד שנערך עבורם על ידי ארגון הפעילים יד לאחים, תוך שיתוף פעולה עם עמותת 'ילדי השואה' הפועלת בקרב הניצולים.

לכינוס קדמה פעילות מנע אינטנסיבית שבתומה הודיעו ראשי העמותה על ניתוק הקשר ארוך השנים ששרר עד כה בינם לבין המיסיונרים, לאחר שנוכחו לדעת במטרתם האמיתית והנואלת שאינה אלא להעבירם על דתם. מכאן ואילך החל להתפתח קשר חם והדוק בינם לבין יד לאחים על מנת לצקת תוכן יהודי לעזרה הכלכלית שמעניק הארגון לניצולי השואה ובני משפחותיהם.

במרכזו של הכינוס נערכה הופעה מרגשת ופורטת על נימי הלב מאת הכנר החסידי ר' מרדכי ברוצקי, שתוך כדי נעימותיו, בשירי חג הפסח מבית אבא שעוררו זכרונות חבויים בקהל, גולל את סיפורו האישי ודרך התקרבותו לה' ולתורתו.
בפני הנוכחים הופיעו: יו"ר יד לאחים הרב ישראל ליפשיץ, שחיזק את הניצולים להתחזק במורשת אבות בהטעימו, בטוב טעם, כי בכך הם מבטאים את הנקמה הניצחת בצורר הנאצי שביקש להכחידם מעל פני האדמה וממחישים את הכרזת "והיא שעמדה" במרכז ההגדה; יו"ר עמותת ילדי השואה ולדימיר ליסטנגרטן שהעלה על נס את פועלו של יד לאחים; ומ"מ ראש עיריית אשדוד, בוריס גיטרמן, ששיבח את היוזמה ובירך את פעילי יד לאחים בהציתם אור חדש בלבבות ניצולי השואה.

עיתון 'ספוטניק' ברוסית בדיווח על כנס יד לאחים

האווירה במקום התחשמלה עת עלה לשאת את דברו הגר"י שיינין, רבה הראשי של אשדוד. הוא סיפר לקהל על המשפחה שלו שעלתה מביילורוסיה לפני עשרות שנים, תיאר ברגש ובפתוס את מעשי המיסיון ומזימותיהם וחידד באוזני הקהל: הכוח שלנו הוא בכך ששמרנו אמונים לתורה ולמצוותיה ולא התבוללנו בתוך עמים אחרים. רבים בקהל הזילו דמעות לשמע דבריו חוצבי הלהבות של הרב.

תגובות הניצולים היו נרגשות מאוד. "זו הפעם הראשונה שאנו רואים שמתייחסים אלינו כיהודים מתוך גישה ערכית ורוחנית, ולא רק לסיפוק סלי מזון או דברים שבחומר", אמר אחד מהם ובדבריו ביטא היטב את תחושת כל חבריו.
רבים מהניצולים טרחו וכתבו מכתבי ברכה מיוחדים ליד לאחים בעקבות האירוע. התקשורת בשפה הרוסית דיווחה על האירוע באהדה רבה. בעיתון 'ספוטניק, הנפוץ בקרב עולי חבר העמים, מופיעים דברים מיוחדים בשמו של משה גרליק, ממשתתפי המעמד ששיתף את הקוראים בתובנות שאופפות אותו בעקבות האירוע שהותיר בו את חיתומו: "זלזול במסורת היהודית כמוהו כאיבוד המאפיינים העצמיים שלנו והענקת מתנה לאנטישמיות. אכן עלינו להיזהר מפעילות מיסיונרית של דתות זרות המשמשת כלי שרת למטרה רעה זאת במסווה של פעולה תמימה".

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל