סוף טוב: הצעיר המוסלמי שחזר ליהדותו באמצעות יד לאחים – נישא בחתונה מרגשת

13/10/2018

עין לא נותרה יבשה כאשר דניאל דבש ענד את הטבעת על אצבעה של כלתו הטריה וקרא "הרי את מקודשת לי בטבעת זו כדת משה וישראל". לכאורה עוד חתונה יהודית שגרתית שכמוה נערכות מאות מידי לילה, אלא שהסיפור העומד מאחוריה, שונה לגמרי:
למוקד החירום של יד לאחים הגיעה פניה מצעיר מבולבל בשם נידאל, שסיפר כי הוא נולד וגדל כמוסלמי בצפון ירושלים, אך כעת נודע לו כי למעשה הוא יהודי על פי ההלכה.

בירור מעמיק ומהיר של אנשי יד לאחים העלה כי נידאל אכן נולד כבן יחיד לאם יהודייה ולאב ערבי, כשנה לאחר חתונתם המעורבת. למרבה הצער נפטרה האם באופן פתאומי בגיל צעיר, כשהיה רק בן 6 והיא לא הספיקה לספר לו על המשמעות של להיות בן לאם יהודייה" .גדלתי בבית מוסלמי לחלוטין, דיברתי ערבית והתפללתי 5 פעמים ביום" סיפר נידאל בצער. "אבי גידל אותי כמוסלמי טוב ומעולם לא הרחיב איתי על מוצאי מצד אמי".

מסלול חייו היה יכול להמשיך כך לאורך ימים ושנים, אלא שמשמיים רצו אחרת: עמית יהודי למקום העבודה של נידאל ששמע ממנו כי אמו יהודיה, בישר לו כי העובדה הזו הופכת אותו בעצמו ליהודי כשר.

מבולבל, הוא צלל לעומק העניין וכשהוברר לו כי כך הם פני הדברים, פנה ליד לאחים בבקשת עזרה בהולה.

עם קבלת הפניה, הועבר הסיפור לטיפולה המסור של המחלקה להצלה מהתבוללות ואיש מקצוע מטעמה נפגש אתו עוד באותו היום. "המחלקה שלנו רגילה לטיפולים מידיים במקרים המובאים לפתחה, ותוך שעה קלה מיהרתי לירושלים כדי לפגוש אותו" מספר נציג יד לאחים שנפגש עם דניאל. הפגישה הזו הפך לקשר חברי של ממש, תוך שאיש יד לאחים מעניק מניסיונו רב השנים לצעירים שנתונים במשבר זהות דומה. הם החלו ללמוד יחד תורה ולהעמיק בנושא ונידאל ששב בינתיים ליהדותו ונקרא בשם דניאל, נחשף לעולם חדש, שהורחק ממנו עד כה בכוח הזרוע. הוא עבר להתגורר בדירה שכורה במרכז ירושלים, החל להתקרב ליהדות ואפילו נפגש עם אמה של אמו ועם בני משפחתה האחרים. "נחשפתי לעולם חדש ומרתק. עולם של קדושה. הייתי מוסלמי די אדוק, אבל לחיות כיהודי זה עולם אחר לגמרי. עולם של קדושה. בכל בוקר כשאני אומר 'מודה אני', אני גם מודה לקב"ה על כך שהוא גילה לי את יהדותי ונתן טעם של משמעות לחיי".

בשל חשש לשלומו מצד בני משפחתו הערביים דניאל החליט לעזוב את ירושלים, כשיד לאחים עזר לו לשכור דירה טובה בעיר מרכזית בדרום הארץ והרב רובינסון ממשיך ללוות אותו על כל צעד ושעל.

שנתיים ימים בלבד לאחר שחזר ליהדותו, התחתן דניאל עם צעירה יהודייה וכך פתח דף חדש נוסף בחייו היהודיים.

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל