עיתון מיסיונרי מציע לקוראיו 'פתרונות' להתמודדות מול "יד לאחים"

ביטאון מיסיונרי, "משהו אחר" שמו, הפונה לנערים משיחיים בישראל, מפרסם בגיליון האחרון שלו במדור "משהו מהשטח", שו"ת מפורט, במסגרת הדרכה לנוער המשיחי הפעיל בשטח, כשהשאלות נעות סביב ציר אחד מרכזי, "כיצד תתמודד מול פעיל יד לאחים החושף את פעילותך ומפריע לה". מה שמוכיח אולי יותר מכל, על הלחץ התמידיבה נתונים כתות המיסיון והקהילות המשיחיות בישראל. יצוין, כי רק בשנה האחרונה, נסגרו עשרות שיעורים מיסיונריים ברחבי הארץ, בשל הפעילות המתמדת של המחלקה למאבק במיסיון.

התשובות שהציגו המרואיינים לביטאון המשיחי, אף הן לא חידשו דבר, מעבר לעובדה הפשוטה והבסיסית בה אף הם מודים, כי על כל טענה שיציגו בפני פעיל יד לאחים יידע הלה כיצד להשיב, כך ש'אין טעם להתווכח עימו'. מה שמשקף עוד יותר את מצוקתה הרעיונית של הקהילה המשיחית, שאינה מצליחה לתת מענה מהותי כדרך התמודדות מול זעקת האמת הבוקעת מפיהם של עשרות פעילי המחלקה למאבק במיסיון שע"י ארגון יד לאחים, העומד בחזית המאבק במיסיון.

הכותרת לשאלון, מוכיחה כהודאת בעל דין עצמו, על העשייה המקיפה והמבורכת שאת תוצאותיה והצלחותיה קוצרים ראשי ופעילי יד לאחים יום יום, שעה שעה.

וכך כותבים עורכי העיתון לנוער המשיחי, פעילי השטח: "כולם מכירים את יד לאחים. אם יבוא אליך בחורצ'יק מהארגון הנחמד הזה ויתחיל להציק לך, מה תעשה?". כשכאן מופיעות "עצות" והכוונה, אולי כ'שאלות מנחות' לפותרים הצעירים: "תתווכח אתו? תחזיר לו מכות? או שאולי פשוט תשתוק?".

מנהל המחלקה למאבק במיסיון, הרב אלכס ארטובסקי הגיב בתדהמה על ניסוח השאלה, "תחזיר לו מכות", כי למותר לציין שאנשי יד לאחים אינם מדברים בשפת הידיים האלימה, וכל פעולותיהם נעשות בדרכי נועם בנתיבות היהדות הנאמנה, ובמסגרת החוק בלבד. להיפך, היו מקרים, בהם פעילי הארגון הוכו על ידי המיסיונרים (לצפייה בסרטון). 

התגובות לשאלות היו רבות ומגוונות, ומהן ניתן להסיק גם, להוותנו, על נקודות הפריסה הנרחבות של הקהילה המשיחית ברחבי הארץ, מחיפה שבצפון ועד באר שבע בדרום.

יו"ר יד לאחים הגאון רבי שלום דב ליפשיץ שליט"א, הגיב לפרסום הדברים ואמר, כי "הוכח שבפעילות אינטנסיבית ניתן להגיע להישגים נרחבים ומרשימים. שוב הוכח כי הלחץ על המיסיון נותן את אותותיו".

לבד מכך התייחס הגרש"ב ליפשיץ לתופעת ההתעלמות שחדרה למחנינו: "חובה על כל יהודי חרדי, בכל היתקלות עם אנשי המיסיון, לזעוק ולהתריע, ובעיקר, לגשת ולהסביר ליהודים המתעניינים בחומר אותו הם מחלקים, את הסכנה הטמונה בקשר עם המיסיונרים. הם מבקשים להשמיד כל זכר מהעם היהודי, ויש להתייחס אליהם בעוינות – כראוי לאויבי דת ישראל – ואז לא יסתובבו הללו כאדוני הארץ ברחובותינו", הדגיש הגרש"ב ליפשיץ.

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל