עשרות הורים חתומים על תלונה חמורה שהגיש יד לאחים למשטרה

בימים האחרונים הציפו את משרדי יד לאחים מאות פניות של הורים חרדים שנחרדו לגלות חוברת קומיקס מיסיונרית מזעזעת בתיבת הדואר שלהם. בחלק מהמקרים, נחשפו ההורים לחוברות לאחר שאלו כבר היו בידי ילדיהם אשר המטירו עליהם שאלות שונות ומשונות, בעקבות קריאתם בחומר ההרסני והמפוקפק. החלוקה, כך עולה מהתלונות, התבצעה בשכונות: קריית בעלזא, אונסדורף, רוממה, גני גאולה, גוש שמונים ועזרת תורה.

מחלקת המעקב של האגף למאבק במיסיון בארגון יד לאחים עלתה על זהות מפיצי החוברות. מסתבר שאלו הם אנשי הקהילה המיסיונרית-משיחית הקוראת לעצמה 'קהילת ירושלים בית גאולה' בראשות המיסיונר, היהודי המשיחי, מנחם (מנו) קלישר.

עם התקבל התלונות פנה יו"ר יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ שליט"א, אל עו"ד משה מורגנשטרן, מהסגל המשפטי של יד לאחים, על מנת שזה יגיש תלונה למשטרה בשם מאות עו"ד משה מורגנשטרןההורים, לנוכח הפרתו הבוטה של החוק הקובע כי: "העורך טקס המרת דתו של קטין או עושה פעולה אחרת המביאה לידי המרת דתו של קטין, דינו – מאסר שישה חדשים" וכי "המשדל קטין, בפניה ישירה אליו, להמיר דתו, דינו – מאסר שישה חדשים".

להגשת התלונה קדמה חתימה על ייפוי כוח מצד ההורים, בה הובהר כי הם מייפים את כוחו של עו"ד מורגנשטרן לייצגם בפני רשויות החוק והמשפט בפרשה חמורה זו. "בנסיבות אלה", כותב עו"ד מורגנשטרן במכתב התלונה שהוגש למשטרת ירושלים במגרש הרוסים: "הריני לפנות אליכם בבקשה כי תקראו את הארגון המיסיונרי ואת ראשו לחקירה פלילית, בגין ניסיון לשידול קטין להמרת דת, וכן הפחדת הקטינים. כמו כן אבקשכם להביא לכך שתעמידו אותם למשפט ותמצו איתם את הדין במלוא חומרתו". בא-כוח יד לאחים אף צירף למכתבו את כל פרטי הארגון המיסיונרי והעומד בראשו.

החוברת העצמה נושאת את הכותרת "היכן רבי וקסמן?" ובחזותה נראה יהודי עטור בזקן ופיאות מסולסלות, לכתפיו טלית ולראשו שטריימל. עלעול בחוברת מגלה סיפור הזוי שממנו עלול הקורא הצעיר להסיק בקלות רבה כי הדרך לגן עדן היא אמונה מוחלטת בישו רח"ל עפ"ל.

עם תום סיפור הקומיקס, נקרא הקורא הצעיר להסיק את המסקנה המתבקשת ולקבל על עצמו את האמונה בישו. כאילו לא די בכך, החוברת מסתיימת במילים: "לקבלת פרטים על הקהילה המשיחית הקרובה לביתך, התקשר" וכאן מופיע מספר הטלפון הירושלמי של הארגון המיסיונרי.

יו"ר יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ שליט"א, קרא השבוע להורים לפקוח עין ולעקוב אחר דברי דואר חשודים אף אם הם תמימים למראה. הגרש"ב ליפשיץ ציין כי "אנו מקווים שהמשטרה תפעל ביד תקיפה ותבלום את ההפצה המסוכנת. במקביל, יידעו אנשינו לנקוט בכל הכלים הלגיטימיים העומדים לרשותם כדי לבלום את הפעילות ההרסנית בלב האזורים החרדים".

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל