פעילות נמרצת של יד לאחים הביאה לביטול כנס מיסיון בירושלים ולאי הופעת רב המיסיונרים בארץ

10/12/2005

לפני שבועות אחדים הגיעה לארגון הפעילים יד לאחים מידע מובהק שהצביע על כוונת כת המוניס לקיים כנס ענק ורב משתתפים בבנייני האומה בירושלים.

כת 'המוניס' היא כת הרסנית שאינה מסתפקת רק בפעילות מיסיונרית שגרתית של העברת יהודים על דתם אלא נוקטת בפעולות שונות על מנת להשתלב בארגונים תרבותיים ופוליטיים ברחבי העולם מתוך מטרה להתערות בהם ובאמצעות זאת להוציא לפועל את מטרותיה המפוקפקות בצורה נוחה יותר. דו"ח ועדת גלזר-תעסה, הוועדה הממשלתית לענייני כתות, קבע כבר לפני שנים (בשנת תשמ"ז) כי מדובר בכת הרסנית ומסוכנת.

מכוח ההסכם שעליו חתמה בשעתו הנהלת בנייני האומה, וכתוצאה ממנו הוסר החרם החרדי על קיום אירועים במקום – פנה יו"ר יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ שליט"א, אל בנייני האומה שלא לקיים את הכינוס. פניית יו"ר יד לאחים שהייתה מלווה בהוכחות ישירות של המיסיון בו נגועה הכת, מכף רגל ועד ראש, עשתה את שלה והנהלת בנייני האומה הודיעה על ביטולו של הכנס. הסתבר כי הנהלת בנייני האומה שבמשך כל העת מגלה נאמנות עקבית בקיום ההסכם – רומתה על-ידי הכת המיסיונרית שהסתתרה בשם מטעה ובחזות תמימה.

במקביל, הפעיל יו"ר יד לאחים מסה של פניות לשר הפנים אופיר פינס, ובמקביל לראש הממשלה, שריו הבכירים והח"כים החרדים, במטרה למנוע את אישור כניסתו לארץ של הכומר מון. פנייה זאת היא בהתאם לחוק השבות האוסר כניסה לארץ של כל מי שעוסק במיסיון.

השבוע הוברר סופית כי המאמצים, בכל המישורים, נשאו פרי וכי רגליו של רב המיסיונרים לא דרכו על אדמת הארץ. "שוב הוכח כי פעילות עיקשת משיגה את מטרותיה ובולמת את המיסיונרים, גם בשעה שנראה כי פעולתם באיבה ואף יצאה לדרך", הגיב הרב ליפשיץ והוסיף באופייניות: "מי יודע כמה נפשות היינו יכולים להציל אילו כל אחד מעמנו היה נוקט באותה תקיפות בלתי מתפשרת".

אין זו הפעם הראשונה בה בולמים אנשי יד לאחים את אנשי הכת ההרסנית ושומטים את הקרקע מתחת לפעולותיהם. לפני כשנה וחצי ביקשו אנשי כת 'המוניס' לקיים אירוע ענק בגן העצמאות, כשהם משתמשים באותו שם יומרני ('המועצה הבין-דתית והבינלאומית לשלום עולמי'). עם היוודע דבר ההכנות לכינוס, נכנסו פעילי יד לאחים לתמונה. עשרות רבנים ושורה של אישי ציבור מכל קצות הקשת שאמורים היו ליטול חלק בכינוס – לא הופיעו בו לאחר שנודעה להם האמת המסתתרת מאחורי השם התמים. יותר מאלף מודעות אזהרה הודבקו ברחבי השכונות בירושליםעל-ידי פעילי יד לאחים.

ביממה שקדמה לכינוס פשטו הפעילים על כל המוקדים הציבוריים בעיר, בהם שהו באותה שעה אנשי הכת שניסו לעשות נפשות למען השתתפות מאסיבית באירוע. מצוידים ברכבים ומגאפונים הזהירו פעילי יד לאחים את הציבור מפני השתתפות באירוע המסוכן. הקהל שנכח באירוע כלל כמה אלפים שרובם המכריע היו: נוצרים, ערבים, צ'רקסים ודרוזים. רק כמה עשרות יהודים נראו.

במרכז האירוע, הציבו המיסיונרים כיסא מלכות מפואר, הניחו עליו כתר ענק והכריזו כי במעמד זה מקבלים על עצמם כל הנוכחים את אותו האיש למלך וכי זוהי הכפרה של העם היהודי על התנערותו מאותו האיש, עפ"ל.

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל