פעילות 'פדיון שבויים' של יד לאחים עולה לרף חדש: יד לאחים הקים מעון חם לשיקום לניצולות בירושלים

27/05/2013
השלט שאומר הכול. דלת הכניסה הראשית למקום שהפך לכתובת של הניצולות

יד לאחים מעלה לרף חדש את פעילות 'פדיון שבויים' בקרב בנות ישראל שנקלעו לקשר הרסני עם ערבים. במסגרת זאת, חנך הארגון בחודש האחרון מרכז רחב ידיים בירושלים שיהיה מוקד לפעילות שיקום ארצית לניצולות ולבני משפחותיהן כמו גם לפוטנציאליות למצבים רגישים כאלו.

המעון החם של יד לאחים מפעיל כבר עתה תכנית מיוחדת שבה משתתפות אחת לשבוע עשרות ניצולות. במהלך המפגש משוחחות הניצולות בהכוונת אשת מקצוע המובילה אותן לתמיכה מקצועית באמצעות שיח קולח ושיתוף במה שעובר על כל אחת מהן מאז חילוצן.

כחצות הלילה, בתום כל אחד מערבי הפעילות, אומרות הניצולות, ביוזמה אישית ומרגשת שלהן, בצוותא ובקול נרגש את תפילת "נשמת כל חי", כשאליה נוספים פרקי תהלים להודיה ולתפילה להמשך החיזוק.
לקראת חג השבועות נערך במקום ערב הכנה לחג שכלל שיחה מאלפת על מתן תורה וחוג מיוחד ומהנה לאפיית עוגות ומאכלי חלב. בתום הערב קיבלה כל אחת מהניצולות המשתתפות מגש עוגת גבינה לביתה לחג.
במקביל, ייערכו במקום ערבי הנחיה להורים מאוכלוסיות בעלות פוטנציאל גבוה לחשיפה לקשר הרסני. בערבים אלו יופיעו בפני ההורים ניצולות ואמהות שיספרו את סיפורן האישי, יצביעו על נקודות התורפה ומרצות מטעם יד לאחים יעניקו להורים רעיונות וכלים להתמודדות, כדי לקדם את פני הרעה.

פעילויות מיוחדות יוקדשו לילדים בינם לבין עצמם, לילדים והאמהות יחדיו כדי להעצים ולמנף את הקשר ביניהם תוך תיעולו לאפיקים של קידום ועזרה הדדית; וכן סדרה מתוכננת היטב של הרצאות בנושא הבית היהודי ובמגוון נושאים הקרובים לעולמן של הניצולות.

ביד לאחים אמרו השבוע כי "המרכז החדש מעניק נדבך נוסף למימוש המוטו של יד לאחים: לא מוותרים על אף יהודי" והביעו תקווה כי באמצעותו ניתן יהיה להציל עוד נפשות תועות ולהשיבן אל צור מחצבתן.

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל