פעילי יד לאחים טירפדו צעדה מיסיונרית המונית בחיפה

25/08/2005

זה קרה ביום רביעי האחרון. עשרות מיסיונרים, יהודים משיחיים, צעדו ברחובות חיפה כשבידיהם שופרות ודגלים וכשהם מלווים בתופים, גיטרות ומגאפונים. השלט שאותו הם נשאו לראווה בראש תהלוכת הצעדה שלהם הכריז: "נוצרים אוהבי ישראל", אך תחת מסווה הידידות הזאת הם חילקו לכל עובר ושב ספרות מיסיונרית הרסנית וחומרי הטפה מסוכנים.

את התהלוכה הזאת, שיצאה מרחוב הרצל בואכה השוק העירוני, הוביל יעקב דמקני, מיסיונר רב מעללים אשר שמו ופעולותיו מוכרים היטב לאנשי יד לאחים. דמקני עומד בראש הקהילה המיסיונרית 'קול ישוע' בתל אביב. במסגרת תפקידו המיסיונרי הבכיר הוא מקיים מפגש תדרוך קבוע עם פעילי מיסיון, מדי שבת בצהרים, במלון 'סיטי הוטל' ברח' מלי. ביתו של דמקני ברח' יפת 19 ביפו, הפך אכסניה לקבוצות מיסיונריות שבאות מחו"ל. את פעילותו ההרסנית הוא מנהל יחד עם עוזרו, אורן שלום, יהודי ממוצא תימני שהתנצר לפני כארבע שנים.

לעוברים והשבים שחלפו ברחובותיה הראשיים של חיפה, חילקו היהודים המשיחיים את ספרו הנודע לשמצה של דמקני, "למה דווקא אני", וכן עלוני הסברה ופרסום הרסניים.

דקות אחדות לאחר צאתה לדרך של צעדת המיסיונרים, קידמו את פניהם פעילי יד לאחים, שאף הם היו מצוידים במגאפונים. לנגד עיני העוברים והשבים נגלה לפתע מחזה משעשע. צעדה מיסיונרית עושה את דרכה תוך ניסיון להציע לכל עובר ושב חומר תעמולה מיסיונרי ומולה קבוצת פעילים המכריזה בקול: "זהירות מיסיונרים! יהודים, אל תיקחו מהם שום דבר! היזהרו מהם! הם רוצים להמיר את דתכם!".

הקריאות עשו את שלהם ועד מהרה החלו העוברים והשבים שכבר הספיקו לקבל לידיהם את חומרי ההטפה המיסיונריים לשמוט אותם מידיהם כשהם מעבירים את העלונים והספרים ההרסניים לידיהם של פעילי יד לאחים. הפעילים נטלו את הספרים מידיהם והמשיכו להתחקות מקרוב אחר צעדי השיירה.

"בשלב מסוים", מספר ג', אחד מפעילי יד לאחים בחיפה, "פקעה סבלנותם של המיסיונרים והם החלו להראות סימני קוצר רוח. תחילה הם ניסו להתפצל לקבוצות ולהפוך את הצעדה הגדולה להליכה בקבוצות שונות לעברים שונים אבל כשהם נוכחו לראות כי גם התרגיל הזה לא הועיל ואנו ממשיכים לנשוף בעורפיהם, הם נאלצו לסגת ולהתקפל". הצעדה נקטעה בעודה באיבה.

יו"ר יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ שליט"א, אמר השבוע כי "זאת הדרך היחידה להצר את צעדי המיסיונרים. הם צריכים לחוש ולהרגיש בכל מקום שבו הם מבקשים לפעול ולזרוע הרס וחורבן כי הם לא רצויים. רק כך הם יסתלקו מהארץ ויניחו אותנו לנפשנו".

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל