צפו: כך פורח הילד היהודי שחולץ מהכפר הערבי עם אמו

16/12/2018
וּבְכָל מְאֹדֶךָ. ע. מניח תפילין ומתפלל בכל יום כבקי ורגיל

עין מקרב יודעי הסוד לא נותרה יבשה כאשר חתן בר המצווה ע. עלה לתורה בכותל המערבי ובירך את ברכות התורה בקול צלול, וללא מבטא זר כלשהוא. זר לא יבין זאת, אבל רק לפני שנתיים וחצי גדל ע' בכפר ערבי כילד מוסלמי לכל דבר. מלבד העובדה שהוא בן לעם היהודי – סוד שלחשה לו אמו מידי פעם בשפה הערבית כשאף אחד לא ראה, הוא לא ידע מילה בשפה העברית ולא שמע על מושג יהודי כלשהוא.

אבל כשהאם היהודייה חולצה על ידי יד לאחים יחד עם ע. ועם אחיו הצעיר, הושקעו בשניים – בדיוק כפי שמושקעים בשאר המקרים – כוחות אדירים כדי להשיבם לעם היהודי כמה שיותר מהר וכדי להחזיר להם את ילדותם ואת תלמודם שנגזל מהם בכוח הזרוע.

במסגרת זו, לצד הכנסתם למוסד תורני מיוחד לילדים עם קשיי שפה, הוצמד לע. ולאחיו חונך מיוחד שחיכה להם בביתם מידי יום ועזר לו לשנן שוב ושוב את שלמדו בבית הספר. ע. הפגין יכולות ורצון יוצאי דופן ובתוך כמה חודשים יכל לפתוח ספר קודש ולקרוא בו לבדו. כפי שניתן לראות בסרטון המצורף, הקריאה אמנם נעשתה עם מבטא ערבי בולט ולא הייתה חלקה, אבל ע' עלה על דרך המלך.

בשבוע שעבר, כשנערכה בר המצווה שלו, קרא ע. את ברכות התורה ואף את קטע הפרשה שאליו הועלה, כל זאת ללא שאיש ממתפללי המניין ידע על עברו בכפר הערבי. החונך שליווה את ע. היה נרגש יותר מכולם. "אני מודה לקב"ה על הזכות שהעניק לי ללוות את ע. בדרכו חזרה לעם היהודי. כשראיתי כיצד הוא עולה לתורה כבקי ורגיל, הבנתי שחזרתו לחיק עמנו הוכתרה בהצלחה. הבנתי שהדרך הארוכה והמאומצת לא היתה לשווא".

ביד לאחים אומרים כי ע. נרשם לישיבה שאליה ייכנס בשנת הלימודים הבאה. "כמו ע., מאות ילדים ונערים יהודים שחולצו על ידינו בשנה האחרונה נמצאים בשלבים כאלו ואחרים של שיקום וחזרה לאלוקי ישראל. אין ספק שכל סיפור הצלחה שכזה של יהודי שפורח מחדש, נותן לנו את הכוח להמשיך הלאה, מול הקשיים שבדרכנו".

צפו: כך נראה ע. חודשיים לאחר חילוצו עם מבטא ערבי כבד, וכך הוא עלה לתורה השבוע

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל