שבים לגבולם: תפילין בלב כפר הערבי

בפגישה עם הרב אליהו שליט"א

כשהרב שמואל אליהו חילק לחמשת הנערים סידור שנערך על ידי אביו – מרן הראשון לציון הגאון רבי מרדכי אליהו זצ"ל ואחר כך רקד איתם לרגל שמחת בר המצווה שלהם, דמעו כל הנוכחים.

המשותף לחמשת הנערים היה ההיסטוריה המשותפת להם – צעירים יהודיים שחולצו עם אימותיהם מכפרים ערביים. בכפרים עברו הנערים ומשפחותיהם ניתוק מעמם וסבל נפשי ופיזי, אבל כעת זכו לעלות לתורה ולהניח תפילין בכותל המערבי, להתברך מפי גדולי הדור, לחגוג יחדיו בר מצווה ולחזור לחיק היהדות בליווי ותמיכה מסורים של אנשי יד לאחים.

אחד המשתתפים, נער בן 15, ריגש את הנוכחים כשסיפר שחולץ אך לאחרונה מהכפר בו התגורר עם אימו היהודייה ואביו המוסלמי וטרם זכה לחגוג את בר המצווה. הוא הדהים וריגש את המשתתפים בכוח מסירות הנפש שלו כשסיפר שהניח תפילין שהביאה לו אימו בסתר, בזמן שהתגורר בכפר ולא וויתר על הקשר ליהדותו ולאלוקיו למרות הסכנה שנקפה לו ממשפחת האב הערבי האלים.

נער נוסף מבין חמשת הנערים עורר את הנוכחים לתפילות ותחינות היות ונושא המשמורת שלו נמצא בדיון בבית הדין השרעי ונראה כי בית הדין יפסוק לטובת האב המוסלמי. הנוכחים הרבו בתפילה כי ה' יושיע והנער יוכל להישאר עם אימו היהודייה, לזכות לטיפולם המסור של אנשי "יד לאחים", וכי לא ינותק חלילה מעמו ומשפחתו.

סמלי ביותר היה הביקור של הקבוצה בקבר רחל אמנו, שנקברה לצד הדרך על מנת להתפלל על בניה שיזכו לשוב מהגלות. "מנעי קולך מבכי ועינייך מדמעה כי יש שכר לפעולתך ושבו בנים לגבולם". הנערים השתתפו בתקיעת השופר בקבר רחל ובקריאת י"ג מידות הרחמים והאימהות ששמעו על דמותה של אמא רחל שמסרה נפשה על בניה, התרגשו מאד.

הילדים נפגשו גם עם הרב מוצפי והרב בניהו שמואלי וזכו להתברך מפיהם. הרב מוצפי והרב שמואלי התרגשו לשמוע את הסיפורים הקשים של האימהות, שלמרות שתנאי חייהן היו קשים והן מצאו עצמן חיות עם ערבים מוסלמים שהתאכזרו אליהן, הצליחו למצוא תעצומות נפש מפעימות ולחלץ את עצמן ואת ילדיהן מהכפר.

אנשי יד לאחים לא חסכו במאמצים לקראת היום המיוחד בשאיפה, תקווה ותפילה למלא את לב הילדים במנות גדושות של יהדות חמה ועוטפת ובחיזוק הקשר לה' ולתורתו. וכי מי יודע להיכן יוליכו אותם החיים? נער בר המצווה שיתכן ויאלץ לחזור ולחיות עם אביו הערבי, יישא בליבו תמיד מטען יהודי גדוש ועשיר מהיום בו הפגישו אותו אנשי "יד לאחים" עם רבנים נכבדים והוא זכה להתברך מפיהם, מהביקור במקומות הקדושים – קבר רחל והכותל המערבי, ומשמחת מצווה וחום של יהדות שבע"ה ישאירו אותו קשור בקשר אמיץ ליהדותו ולעמו.

הנער שהניח תפילין בעומק הכפר המוסלמי העוין זכה לשכר לפעולתו כשגילה שעם ישראל לא וויתר עליו וכי הוא זוכה ליד מושטת של אחים ולהרעפת רוחניות וגשמיות עליו רק בגלל שהוא יהודי וחלק בלתי נפרד מעם ישראל.

אחד מהאחים של נערי בר המצווה לא רצה להגיע לחגוג עם אחיו כיוון שאביו הערבי, פלסטינאי מאחד הכפרים, נוכח בחייו והוא חשש ממנו מאד. לבסוף התרצה והגיע ליום המרגש וגם הוא זכה לקבל מטען יהודי חם.

גם האימהות שעברו קשיים ומצוקות, יש ביניהן מי שנישאה והתאסלמה וכעת מנסה לשוב ככל יכולתה ליהדותה ולעמה, ומי שלא נישאה או התאסלמה אך חיה שנים ארוכות עם בן זוג ערבי ועם אשתו הראשונה, הוטענו ביום המרומם בהרבה כוחות נפש והשראה רוחנית. אנשי "יד לאחים" מלאים בתקוות ותפילות כי הן היום המרומם והקדוש שהושקעו בו מחשבה ומאמץ ותפילות והן הליווי המסור והצמוד של האימהות וילדיהן יובילו לתוצאה המיוחלת כל כך – ושבו בנים לגבולם!

הנחת תפילין בכותל

בכותל

בביקור אצל הרב בניהו שמואלי שליט"א

 

 

 

 

 

 

בביקור אצל הרב בניהו שמואלי שליט"א

 

בביקור אצל הרב מוצפי שליט"א

בביקור אצל הרב מוצפי שליט"א

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל