"שלחתי את בני בן ה-14 לפסטיבל והוא חזר עם ספרים וקלטות של המיסיון"

04/05/2006

"אני אב לארבעה ילדים, הקטן בן 14. אישרתי לבני הקטן לנסוע לפסטיבל 'הבומבמלה', אשר התקיים במשך שלושה ימים בניצנים. לצערי הרב, הילד חזרה כשבידיו חומר רב, ספרים, עלונים וקלטות של הדת הנוצרית. מסתבר שמנהלי הפסטיבל, שקיבלו את חסות כל הגורמים המשטרתיים ואת ליווי משטרת ישראל, אפשרו או לפחות לא מנעו פעילות מיסיונרית שנערכה בקרב קטינים, בעוד שהדבר אסור על-פי חוק. זוהי שערורייה פלילית ואני פונה אליך, כרב הראשי לישראל, לבער את הנגע".

את הדברים הללו, בשפה אותנטית וברורה, כתב מ. ר. מאשדוד, במכתב מיוחד ששיגר אל הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הגר"ש עמאר. במכתבו כותב מ' כי ידוע לו ש"דבר זה אינו חדש, אבל עתה, מאחר ומדובר בילדים, קטינים ותמימים, אשר גם הם וגם הוריהם הולכו שולל ונוצלו על-ידי גורמים בטוחים לכאורה, ותחת מסווה בטוח ותמים – אין בכוונתי לשתוק".

הראשון לציון, הגר"ש עמאר, הפנה את המכתב עם פרטיו המלאים של האב אל יו"ר ארגון הפעילים יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ שליט"א. הגר"ש עמאר ביקש לנצל את הניסיון בן עשרות השנים שרכש ארגון יד לאחים בראשות הגרש"ב ליפשיץ בהיותו הארגון הניצב כל השנים, זה שנות דור, בחזית המאבק במיסיון ופעילות ההצלה של צעירים ומבוגרים מרדת שחת.

יו"ר יד לאחים הטיל את הטיפול בתיק על מנהל האגף למאבק במיסיון, הרב אלכס ארטובסקי, אשר נועד עם האב ושמע ממנו, מכלי ראשון את פרטי המקרה. "אינני אדם דתי", הבהיר האב הנסער בשיחתו עם איש יד לאחים, "אולם המעשה הזה הוציא אותי משיווי משקלי. ארתם לפעילות שלכם בחפץ לב על מנת להקיא מתוכנו את המיסיון המחולל שמות בקרב הצעירים ובני הנוער".

בדיקת יד לאחים העלתה כי עצם קיומו של אוהל ענק שהשתרע על פני שטח גדול במתחם הפסטיבל שבו התקיימה פעילות מיסיונרית ערה שהתמקדה בילדים ובקטינים – היא הפרה בוטה של התחייבות מפורשת שהעניקה הנהלת הפסטיבל, בטרם פתיחתו לפיה לא תרשה כל פעילות מיסיונרית בקרב קטינים ובני נוער מתחת לגיל 18.

יד לאחים פרסם מודעות הקוראות להורים שילדיהם היו בפסטיבל לפקוח עיניים ובמידת הצורך ליצור קשר עם המחלקה למאבק במיסיון ביד לאחים על מנת לעצור את התופעה בעודה באיבה בטרם יישאבו הנערים לתוככי כתות המיסיון.

בתוך כך, סיימו פעילי סניף יד לאחים בערד בהצלחה פעילות מאומצת להצלתו מרדת שחת של ילד בן 13 שנחשף לפעילות המיסיון ומאז לא הרפו ממנו המיסיונרים מתוך רצון עז ללכוד אותו שבי. הפעילות הוכתרה בהצלחה לנוכח ערנותם של חסידי גור בערד אשר פעלו בנחישות וביעילות עם היוודע להם דבר המקרה.

יו"ר יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ, אמר השבוע כי מדובר בתופעה שהולכת ומתרחבת. "המיסיונרים כבר זמן רב מתעלמים לחלוטין לא רק ממגבלות המצפון והרגש הבסיסיים אלא גם מהחוק הישראלי האוסר כל פעילות מיסיונרית בקרב קטינים. לצערנו הרב, משטרת ישראל מעסיקה את אנשיה בחקירת רבנים בעקבות דברים שנאמרו בעצרות, במקום לטפל במפירי החוק המיסיונרים העושים ככל העולה על רוחם".

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל