שמונה נערים שחולצו מכפרים ערביים חגגו בר מצווה בכותל המערבי

21/06/2023
ילדי הבר מצווה בכותל

שמונה נערים שחולצו עם אימותיהם מכפרים ערביים על ידי פעילי יד לאחים, חגגו את בר המצווה שלהם בטקס משותף ומרגש ברחבת הכותל המערבי.

במסגרת האירוע עלו הנערים לתורה אחד אחרי השני, ועיני הנוכחים זלגו דמעות נוכח האימהות היהודיות שמשך שנים ארוכות היו נתונות בכפרים הערביים וכעת זוכות ורואות את ילדיהן עולים לתורה כילדים יהודים בני גילם. "כל הזמן חששתי לעתידו, אבל עכשיו אני יודעת שניצחתי ושהילד שלי יגדל כיהודי" העידה אחת מהן בהתרגשות.

אחרי הטקס המרגש שמה הקבוצה את פעמיה לעבר "מבט אל העבר – חוויה במציאות מדומה על בית בית המקדש" הנמצא בסמוך, שם שמעו על ההיסטוריה של בית המקדש וירושלים ועל החיבור והשייכות של כל יהודי למקום הקדוש. לדברי גב' שורי קוסטליץ מהמחלקה להצלה מטמיעה ביד לאחים אחרי הסיור ניגשו אליה שתי ניצולות, עולות ממדינות חבר העמים לשעבר וסיפרו כי זו הפעם הראשונה שהן שומעות הסבר נרחב על בית המקדש ועל נוכחותו בחייו של כל יהודי לכל אורך הדורות. "אחרי שנים של נתק הן הרגישו תחושת שייכות וממש בכו כשסיפרו על כך" העידה.

טקס בר המצווה נערך בשיתוף פעולה עם בית חב"ד בנתניה שחגג את כניסתם לעול מצוות של 30 מילדי העיר, כפי שהוא עושה בכל שנה בתקופה זו.

ביד לאחים אומרים כי בשבוע הבא ייקחו אנשי הארגון את נערי בר המצווה לביקור אצל גדולי ישראל, ויערכו לכל אחד מהם בר מצווה חגיגית בהשתתפות פעילי הארגון, בני משפחתם של הנערים וחבריהם לספסל הלימודים.

עוד אומרים בארגון: כל בר מצווה שכזו מחברת את הנערים ליהדות שנגזלה מהם בקטנותם, ומהווה עדות לנצחיות הנשמה של כל יהודי.

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל