שמחה עצומה בקהילה החרדית באופקים שחגגה הכנסת ס"ת של יד לאחים – נדבת הזוכה בגורל

15/11/2021
ותומכיה מאושר. הזוכה ר' אסף ארצי רוקד עם ספר התורה בבית הכנסת

רבני הקהילה החרדית באופקים ומאות בני הקהילה נטלו חלק בחגיגות הכנסת ספר התורה של משפחת ארצי לבית הכנסת 'איילת השחר', נדבת בן המשפחה שזכה בהגרלת יד לאחים השנתית לכלל השותפים למצוות פדיון שבויים שנערכה בערב חג השבועות.

שעה קלה לפני שהתהלוכה יצאה לדרך נכחו ידידים ובני משפחה בשעת כתיבת האותיות האחרונות בבית משפחת ארצי, אותה כיבדו בנוכחותם הרב יהודה טשזנר שליט"א – דומ"צ הקהילה החרדית, הרב ישראל יעקב פינקוס שליט"א – המרא דאתרא, הרב יוסף הרשקוביץ שליט"א – ראש כולל 'זיכרון אליהו', הרב שלמה לוי שליט"א – רב בית הכנסת 'תפארת תורה' והרב יונתן פרלמן – מישיבת אופקים. באירוע נטלו חלק גם כמה מהפעילים הבולטים ביד לאחים – הרב שמעון אברג'ל, הרב חיים אייזנברג, הרב משה ביטון, הרב משה כהן, הרב חיים קאהן והרב יואב רובינסון.

במשך שעה ארוכה ליוו המונים את ספר התורה ברחובה של עיר – מבית המשפחה לבית הכנסת – כשהם רוקדים ומפזזים לכבודה של תורה. השמחה וההתרגשות בה היו נתונים סחפה אחריה את דיירי הבניינים והבתים שהצטרפו גם הם בתורם לשמחה של תורה.

מאחורי הכנסת ספר התורה לבית הכנסת החדש עומד סיפור מיוחד: הזוכה ר' אסף ארצי מהיישוב אחיה הסמוך לשילה, חפץ להכניס את הספר דווקא לקהילה שלה אין עדיין ספר תורה משלה. אחרי בירורים רבים החליט לתרום אותו לבית הכנסת 'איילת השחר' – בית כנסת חדש שהחל כ'מניין חצרות' בליבה של הקהילה החרדית באופקים שבו מתפלל אחיו הרב שמואל.

בית כנסת זה הפך עם הזמן לבית כנסת פעיל המלא בתפילות ושיעורי תורה, אך לא זכה בספר תורה משלו ואנשי הקהילה השאילו ספר מאחד מבתי הכנסת באזור.
במהלך התהלוכה, ובבית הכנסת עצמו ניגשו עשרות מהמתפללים לראשי יד לאחים שנכחו באירוע והביעו את הערכתם על ספר התורה המפואר והמהודר. הם גם לא חסכו במילים על התהלוכה המושקעת ועל ההוצאות הרבות הכרוכות בה, שניכרו היטב. "גם אנחנו השתתפנו בעצמנו בהגרלה" העידו כמה מהם "ואנו מאושרים שבסופו של דבר ספר התורה הזה הוכנס אלינו. שמחנו לראות שיד לאחים משקיע ומעניק לזוכה את כל ההוצאות הרבות מסביב, בדיוק כפי שהובטח".

הרב שמואל ארצי ביקש גם הוא להודות להנהלת יד לאחים שלא חסכה במאומה, וכן לרב חיים אייזנברג מפעילי הארגון שהשקיע מכוחו ומרצו להביא זאת לידי פועל על הצד הטוב ביותר.

פעילי יד לאחים עם משפחת ארצי ורבני הקהילה, בסיום כתיבת האותיות

 

פעילי יד לאחים מוסרים את הספר למשפחת הזוכה

 

רב הקהילה הרה"ג יעקב ישראל פינקוס שליט"א בכתיבת האותיות

 

אברכי ומתפללי בית המדרש בריקודים לכבודה של תורה

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל