שערורייה חסרת תקדים: קרוב לחצי שעה של הטפה מיסיונרית אינטנסיבית

"זה לא נורמלי עבורנו לקבל זמן כה גדול של ראיון בלעדי בערוץ תקשורת כה פופולרי. במיוחד לאור העובדה שאין דובר שעלינו להתעמת עמו כמו שנהוג בדרך כלל בתקשורת". כך מתאר אתר מיסיונרי את סקירתו על תכנית בולטת ביותר באחד מערוצי התקשורת האלקטרוניים בישראל שאירחה מיסיונר בכיר. למשך 25 דקות התארח אינטרטר, מיסיונר בכיר ומנהיג כת מיסיונרית באזור ירושלים והרצה את משנתו המיסיונרית לעיני מיליוני צופים ומאזינים. כל זה קרה בשעה תשע ורבע בערב, זמן השיא של החשיפה לתקשורת האלקטרונית, גם בקרב ילדים.

ערב התכנית, שכל הסימנים שהגיעו ליד לאחים, העידו כי במהלכה תינתן במה בלעדית למיסיונר צייד נפשות, התנהל מאבק עיקש בין יו"ר ארגון הפעילים יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ, לבין הנהלת הערוץ ומערכת התכנית בהגשתו של איש התקשורת רינו צרור. במקביל נשלחו פניות דחופות ללשכת ראש הממשלה, שר החינוך, שר ההסברה, ושר התקשורת, בדרישה לבטל את התכנית או לכל הפחות להביא לאיזון המתבקש בין דעתו הכוזבת של המיסיונר לבין דעה נגדית כלשהי. מערכת התכנית והנהלת הערוץ, בגיבוי היועץ המשפטי שלה, דבקו במתכונת המקורית בנימוק מיתמם לפיו "אינטרטר יוצג כאיש פרטי ועצמאי ולא כמנהיג קהילה משיחית".

האמת, כמה צפוי, התבררה מן הרגע הראשון בו עלתה התכנית לאוויר. "אשר אינטרטר", הציג אותו המראיין, "הוא יהודי משיחי, מנהיג קהילה של יהודים משיחיים ליד ירושלים". בחלקו הראשון של הראיון השיב אינטרטר על שאלות שונות בענייני פולחן נוצרי ומיד לאחר מכן נדרש לסוגיית המיסיון וראשיו, בסדרת שאלות שלבט אינן עונות על קריטריון "סיפורו האישי בלבד": "כמה אתם מונים?… אתה יו"ר העמותה? איך העמותות מתקיימות? מאיפה הכסף? כמה אפשר לתרום?" ועוד.

מיד לאחר התכנית, פנה הגרש"ב ליפשיץ אל היועץ המשפטי של מי שקוראת לעצמה "הטלוויזיה החינוכית", אביגדור דגן, והביע זעזוע ושאט נפש מהתעקשות הנהלת הערוץ לשידור דברי הבלע. תגובת עו"ד דגן המיתממת עד כדי גיחוך גרסה כי "לא נערכה כל פעולה מיסיונרית במהלך התכנית". בתגובה, שיגר עו"ד משה מורגנשטרן, מהצוות המשפטי של יד לאחים, מכתב אל עו"ד דגן בו מנה אחת לאחת את העבירות שביצעו המראיין והמיסיונר כאחת, ובראשן דברי הלל ושבח לאותו האיש שנשמעו שוב ושוב במהלך התכנית. מורגנשטרן אף תהה על לקט הכזבים שהוצגו בידי אינטרטר ולא הופרכו על ידי המראיין ובראשם המרמה הנצחית שבפי כל מיסיונר מתחיל בגשתו להטיף ליהודים תמימים: "אנחנו לא נוצרים, אנחנו יהודים". בהתייחסו להיבט של העבירה המפורשת האוסרת הטפה מיסיונרית לקטינים, קובל עו"ד מורגנשטרן על שעת השידור, בה ערים ילדים רבים וקובע כי "די בקטין אחד שצפה בתוכנית כדי לעבור על החוק".

במקביל, קובל פרקליט יד לאחים על האשמות השווא המקוממות שהשמיע אינטרטר כלפי הצבור החרדי, מבלי שהמראיין יביא תגובה כלשהי מהצד המותקף. "אנו שבים ודורשים כי תביעו התנצלות על המעוות לפני קהל המזינים ותנקטו בצעדים המתאימים בכדי שמעוות זה לא יחזור שנית", נחתם המכתב ששוגר בשם יד לאחים אל הנהלת הערוץ.

 יו"ר יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ, אמר בסוף השבוע: "כל עוד לא תוקן בישראל החוק נגד המיסיון, ימשיכו המיסיונרים והמסייעים בידם, מימין ומשמאל, לעשות ככל העולה על רוחם באין פוצה פה ומצפף". הגרש"ב ליפשיץ קבע כי האחריות על אי תיקון החוק "רובצת, בפועל ממש, על כל אחד מחברי הכנסת שיש בידו לתקן את החוק ואינו עושה זאת".

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל