מפורסמים מהציבור הכללי מדברים על המיסיון

אברהם אבן-שושן

"יהודים-משיחיים": כינוי בימינו לכת של יהודים שהכריזו על עצמם כיהודים בלאומיותם ובנאמנותם למדינת ישראל וכנוצרים בדתם. (מילון אבן-שושן, מהדורה ראשונה, 1967)

אברהם פורז שר הפנים לשעבר

"חוק השבות נותן זכות שבות ליהודי בלבד, יהודי שהתנצר איננו יהודי יותר מבחינת חוק השבות" "כל מי שמאמין בישו איננו יהודי. מה לעשות - היהדות לא מאמינה בישו. זה אפילו נקרא עבודה זרה. מי שמאמין בישו, בעיניי הוא נוצרי. נקודה." 7 ימים (ידיעות אחרונות) כ"ו באב תשס"ד 13.8.2004

אהרן ברק נשיא בית המשפט העליון לשעבר

על יהודים משיחיים ודומיהם: ... גורמים אלה (לאומיים, דתיים, לשוניים, היסטוריים...) מובילים היום כולם למסקנה, כי מי שמאמין במשיחיותו של ישו ורואה באמונתו זו את האפקטיבית שבאמונותיו ועושה לה נפשות ומתרכז לשם כך בקהילות הרי הוא אדם המאמין בדת אחרת... המבחן הראוי הוא המבחן החילוני-לאומי, המשקף את התודעה הלאומית שלנו כיום. נראה לי כי לענין תודעה לאומית זו קיים קונסנסוס רחב בעם היהודי, וקיימת בו הסכמה לאומית, כי אמונה בישוע כמשיח, מלך היהודים ובן האלוהים והטפה אקטיבית להגשמת אמונה זו בין היהודים, תוך יצירת קהילה מיוחדת לשם כך, כי כל אלה עושים את האדם לבן דת אחרת, באופן שנשללת יהדותו. על פי תודעה זו אנו רואים בעותרים בני דת אחרת. בנתני ביטוי לתודעה לאומית זו, ולהסכמה לאומית זו, איני מטיל על החברה הישראלית השקפת עולם פרטית. איני מכריע גם בשאלה עליה קיימים חילוקי דעות עמוקים ואין בה קונסנסוס חברתי. נראה לי כי הדת האחרת, אליה משתייכים העותרים, הינה - לפי המבחן החילוני - הדת הנוצרית... בג"ץ 265/87

אלי ויזל סופר, חתן פרס נובל לשלום (1986)

"הם (היהודים המשיחיים) בלתי הוגנים, הם צבועים, אין להם אומץ להצהיר בכנות שהם החליטו לזנוח את עמם ואת מורשתם. באומרם לקרבנותיהם כי אפשר להיות יהודי ונוצרי גם יחד… הם מטילים מלכודת של תחבולות ושקרים. ויותר גרוע מזאת, הם משחקים במקומות תורפה של הקורבנות שלהם. כל הזמן מנצלים חולשה, אי-ידיעה, וחוסר אושר. הם מציעים "משפחה חדשה" שאמורה להחליף את האמיתית, ה"חברה" שהייתה חסרה עד עכשיו, ובתחילה, אווירה דתית "שלא מחייבת". אח"כ מאוחר מדי כדי לחזור אחורה: "מבצע פיתוי" הצליח." Lifeline, summer 1995

בצלאל טביב ראש עיריית ערד לשעבר (1986-2003)

"אינני יהודי חרדי, אבל אני חש ומשוכנע לחלוטין כי איש אינו יכול להישאר לשבת בחיבוק ידיים שעה שבעירנו פועלים מיסיונרים המבקשים לכלותנו. המאבק במיסיון הוא מאבק בו חייבים להיות שותפים כלל ישראל. כל שכבות הציבור חייבים ליטול בו חלק"

ד"ר אלי בן-גל היסטוריון, חבר קיבוץ ברעם

"אין להרשות למיסיון לעבוד פה" ...אין להשאיר את המאבק בידי קומץ יהודים דתיים... לח"כים מן השמאל ולציבור החילוני להצטרף למאבק כי הסכנה תאיים בעיקר על הציבור החילוני.

יונה יהב ח"כ לשעבר, ראש עיריית חיפה

במכתב ליו"ר "יד לאחים": "אמשיך לפעול במרץ על מנת למנוע עריכת כנסים מסיונרים ב'מרכז הקונגרסים'".

יוסף (טומי) לפיד עיתונאי, סגן ראש הממשלה ושר המשפטים לשעבר, יו"ר יד ושם

"בניגוד למה שניתן לצפות ממני, אני מתנגד באופן נחרץ לפעולות מיסיון וסבור שאחרי שהמיסיונרים אילצו במרוצת הדורות מיליוני יהודים להתנצר, העם היהודי זכאי לכך שבארצו, המיסיונרים יניחו לו".

יצחק רבין ראש ממשלת ישראל ושר הביטחון

כך נכתב בגליון "המשמר" מתאריך 2/11/86, בידיעה שכותרתה: "מיסיונר הורחק בהוראת רבין משירות מילואים": "שר הבטחון, יצחק רבין, הורה להרחיק משירות מילואים בצה"ל את אריה סורקו-רם מרמת השרון לאחר שנתגלה כי הוא פעל במסגרת שירות המילואיםבהפצת אמונות נוצריות… מקורות בטחוניים מסרו לכתבנו (אבי בניהו) כי אריה סורקו-רם, שעסק במסגרת המילואים בהדרכת מתנדבים יהודים מחו"ל שהגיעו ארצה לעבודות במחנות צה"ל, נהג להקהיל סביבו את המתנדבים ואת חיילי הבסיס ולהטיף נגד הדת והמדינה…" ומר יצחק רבין ז"ל עצמו כתב: "ניצול תפקיד צבאי לצורך הטפה לדת הוא פסול. עם זאת, בהיות מדינת ישראל מדינה יהודית אשר צה"ל הוא צבאה, אין באמור כדי למנוע עריכת פעולות הסברה בצה"ל על מורשת היהדות וישראל על ידי הגורמים הצבאיים שהוסמכו לכך."

ניסים זווילי ח"כ לשעבר (עבודה), ושגריר ישראל בצרפת לשעבר

כחבר כנסת מטעם מפלגת העבודה, ניסים זווילי הביא לשולחן הכנסת ב-1999 הצעת חוק נגד המיסיון.

עדי אלדר ראש עיריית כרמיאל, יו"ר השלטון המקומי

"בעיה זו (המיסיון) מהווה איום על אופיה היהודי של מדינת ישראל."

עידו רוזין כב' השופט עידו רוזין ת"א 1652-07

"היהדות המשיחית" היא זרם דתי המבוסס על מרכיבים נוצריים, חברי הקהילה מגדירים עצמם כיהודים, אך הזרם אינו מוכר כפלג בתוך היהדות. (24 מאי 2010)

עמוס מר-חיים כלכלן, איש עסקים, ראש עיריית בני ברק לשעבר (1995-1997)

יש לנו (עם ישראל ) חשבון ארוך עם המסיון שהחל עוד לפני האינקווזציה שהיתה מסיון בכח הזרוע...

פרופ' דוד פלוסר היסטוריון, חוקר דתות

"מבחינת המבחן התיאולוגי משתייכים היהודים המשיחיים לעולם הנצרות" "בין היהודים המשיחיים קיימים גוונים שונים ביחסם אל התורה ואל המצוות... מאידך משמעות 'היהדות המשיחית' אינה נהירה ליהודים חילונים כשהם בורים ונבערים בענייני היהדות, 'יהודי משיחי' כזה כשהוא מזדהה עם היהודים או גם דובר הגות ציונית ומה-עוד שומר חלק מן המצוות נחשב לא פעם יהודי ככל היהודים, ואילו סכנתו הישירה והעקיפה מרובה" בספרו "יהדות ומקורות הנצרות".

פרופ' ישעיהו ליבוביץ' מדען, הוגה דעות, ואיש רוח

"היהודים המשיחיים הם משומדים, כי הם מאמינים בנצרות."

פרופ' מרדכי רוטנברג פרופסור לעבודה סוציאלית באוניברסיטה העברית בירושלים

"עייפתי מלראות אלפי בני נוער יהודים הנוהרים אחר כתות למען ישו. אני עייף מאיבוד אנשים בעם היהודי... יש בליבי הרבה נגד המיסיונריות..."

פרופ' צבי סובל מהחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה בפקולטה למדעי החברה, אוניברסיטת חיפה

על נוצרים "אוהבי ישראל": "כל פעם כאשר אנו רואים בתכניות של נוצרים פונדמנטליסטים התייחסות אקטיבית ל'אהבת ישראל', פירוש הדבר העברת המסר של הנצרות."

צבי ברנזון שופט בית משפט הגבוה לצדק (1953-1977)

" על ישועים הנחשבים ומקובלים כיהודים טרם שמענו. הדבר פשוט אינו מתקבל על הדעת. לפי כל מבחן שהוא, הלכתי-דתי או משפט חילוני, אין דבר כזה.שאלו נא יהודי ברחוב אם יתכן דבר כזה ותשובתו הוודאית תהיה: "לא". ידוע שישנה כת של אנשים שנולדו יהודים והפכו למאמינים בישו המשיח הקרויים "עברים משיחיים". הם כביכול רוצים לשמור על מוצאם היהודי, אבל היהדות הקיאה אותם ובקהל ישראל לא יבואו". "… יהודי שהמיר את דתו הוציא את עצמו מכלל ישראל דווקא במובן החילוני המקובל בעם ובמובן זה – להבדיל מהגישה הדתית – אין הוא עוד בבחינת יהודי." בג"ץ 467/75

שכונת פלורנטין - ת"א

כת של נוצרים מיסיונרים הציעה לתרום מבנה שישמש את ילדי פלורנטין לפעילות חברתית. הפרויקטורים בשכונה סירבו: "לא רוצים שילדים ימירו את דתם".

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל