כנסיית האיחוד
"הם מסורקים, חייכניים ואדיבים. ומשום כך איש אינו יכול לנחש שמאחורי החזות המהוגנת מסתתרים בעצם שלחיה של מפלצת, הקורעים נערים רכים מזרועות הוריהם, שוטפים להם את המוח, לוקחים מהם את כל רכושם ומעבידים אותם עשרים שעות ביום". (כל העיר 3.12.93)
סון מיאנג מון (נולד בצפון קוריאה ב-1920-01-06), בן למשפחת איכרים קונפוסיאנים שהוטבלו לנצרות, טוען כי בפסחא 1936 התגלה אליו ישו וציוה עליו להמשיך את שליחותו בעולם, היינו, להציל את האנושות. וכך נהפך מון למשיח, ממלא מקומו של ישו…
כנסיית האיחוד מציגה תיאולוגיה שהיא ערבוביה של נצרות, אנטי-קומוניזם ופילוסופיות מזרחיות.
"המוניס מציעים לחברים החדשים אהבה והבנה ללא תנאי וללא גבול, מסגרת של עבודה, חיי חברה בינלאומיים, נסיעות ואתגרים רוחניים… אנשי הכת נטפלים אל מועמדם הפוטנציאלי לאחר שבחנו את התנהגותו במשך מספר דקות, והסיקו כי יש להם עניין בבן אדם שיהיה מוכן להתנסות בחוויה חדשה. על פי התנהגותו מנתבים את השיחה לאפיק הנראה להם כמתאים ביותר – פילוסופי, פסיכולוגי, דתי, אינטלקטואלי וכד'. השיחה מתנהלת באווירה נינוחה וללא כל לחץ", (פזית חן-הירשפלד, אחותו של חבר בכת לשעבר, כל העיר, 12/93) והמועמד הפוטנציאלי נוטה לא אחת להיענות להזמנה מסקרנת לכוס קפה, לארוחת ערב תמימה או להרצאה.
ותוך כדי ניצול מאמיניו (כנ"ל) מון הפך למולטי-מיליונר. "העולם השטני מנוהל ע"י הביזנסמנים. לכן אלוהים צריך לשלוח ביזנסמן שהוא נעלה יותר מכולם." כך אמר הכומר מון על עצמו (16/01/1980). המשיח צריך להיות עשיר יותר מכולם, בכדי שיתאפשר בידיו השליטה על הכל, ומכיוון שהכל שייך לאב (מון), הכל צריך לחזור אליו. לצורך כך מנהל הכומר מון אימפריה כלכלית אדירה, הכוללת בנקים, חברות מזון, קוסמטיקה, בתי מלון, בתי דפוס ועיתונים… בתאריך 20/12/05, בחדשות ערוץ הראשון בצרפת, נאמר כי הכומר מון הינו בעל מנייות בשתי חברות ליצור כלי נשק.
חלק מההון המצטבר מושקע ברכישת נכסים. רכוש הכנסייה כולל אדמות ובנינים, חוות ומנזרים בכל רחבי ארה"ב. כספים נוספים מושקעים, ללא הפסק, במערכת ענפה של יחסי ציבור ותככים פוליטים האמורים לקדם את מטרותיו המוצהרות של הכומר מון. הוא עצמו מתגורר באחת מאחוזותיו, מוקף גדרות חיל ומשמר מזוין. בכדי לקדם את הקמתה של ממלכת מון עלי אדמות "מותר וצריך לרמות את העולם"; כאשר אתה מצליח להוציא במירמה כספים ורכוש מידי בני השטן (הלא-מאמינים), אתה עושה מצווה, אתה פועל להצלת נפשותיהם: זה מה שניקרא "המירמה השמימית".
חברי הכת מוסרים את כל רכושם והכנסותיהם לכנסייה.
ובנוסף, תיאולוגיית הכת הינה גם אנטישמית. ספר המרכזי של הכת, "העיקרון האלוהי" מגלה יחס עויין כלפי היהדות והעם היהודי. לפי דו"ח הוועדה הבינמשרדית לבדיקת נושא הכתות בישראל (ירושלים, טבת תשמ"ז – ינואר 1987), ניתן למצוא בו כמאה ועשרים וחמשה קטעים של הטפה אנטישמית בוטה.