בסתר, במדינות אויב: כך הדליקו יהודים אנוסים את החנוכיות בעזרת יד לאחים

חנוכיה של יד לאחים על רקע פסוקי קוראן

'מחלקת שורשים' ביד לאחים הפועלת עם יהודים בני דור שני ושלישי שנטמעו באסלם, בארץ ובמדינות ערביות ומוסלמיות, עומדת בכל ימות השנה בקשר הדוק עם עשרות יהודים ויהודיות שחיים ברחבי העולם, רובם במדינות אוייב. ביד לאחים דואגים לסייע בכל הדרוש ולהנגיש להם את היהדות, בכל מקום בו הם נמצאים – באמצעות שיעורי תורה או חברותות בשפה הערבית וכן באמצעות משלוח תשמישי קדושה דרך מדינה שלישית. גם בחנוכה הזה הנחו אנשי יד לאחים את אותם יהודים, כיצד יש לערוך את הדלקת הנרות ולקיים את מצוות החג כראוי.

"כלפי חוץ אנו חיים כמוסלמים לגמרי, אך בבית אנו אוהבים ומעוניינים לשוב ליהדות. הדלקת החנוכייה מתחת לתמונה של פסוקי הקוראן מסמלת אצלי את ניצחון האור אל מול החושך", מספרת מלי (שם בדוי), יהודייה שחיה בכפר ערבי בשטח A בסמוך לג'נין.

אחת ההדלקות המרגשות נערכה על ידי אפרת (שם בדוי), בחורה שחולצה ממרוקו עם ילדיה בשנה שעברה. צוות חילוץ של ארגון "יד לאחים" טס בכדי לחלץ אותה מבעלה המוסלמי וכיום היא חיה בקהילה יהודית במערב אירופה עם ילדיה, והחנוכה הזה היה הראשון שחגגה אי פעם בחייה.

אמיר, מנהל מחלקת שורשים אומר: "אנו פועלים בכל רחבי העולם. לפני כל חג אנו מסבירים לאותם יהודים אובדים מהם הלכות ומנהגי החג. מרגש שבחג החנוכה, חג האור היהודי, אנו רואים נרות חנוכה נדלקים ומאירים את המקומות בם רוצים לכלותנו. אנו דואגים לסייע לכל יהודי מכל העולם המעוניין לשוב ליהדותו".

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל

דילוג לתוכן