סדנה שנויה במחלוקת בחדר האירוח של המטכ"ל

12/07/2006

 

למשך קרוב לשעתיים 'נכבש' מתחם סטרילי ויוקרתי ביותר בלב קריית המטכ"ל בתל אביב. חדר האירוח המאכלס תמיד אך ורק אירועים בעלי אופי בטחוני מובהק או אירועי הסברה והווי, לטובת צמרת הפיקוד הצבאית המשרתת במקום – אירח סדנה מיוחדת של חיילי 'הקרייה' אותה העבירו אנשי הפאלון דאפה.

מידע מדויק על מיקומה של הסדנא, שמות המפעילים שלה והמועד המדויק של פעילותה – הגיע בשעת אמת לארגון הפעילים יד לאחים, הארגון הניצב בחזית המאבק בכתות.

נתונים המרוכזים בידי מחלקת המודיעין באגף למאבק במיסיון ובכתות של ארגון הפעילים יד לאחים מצביעים על כך שאנשי ה'פאלון-דאפה' מאמינים במנהיג סיני ש'תורתו' קוראת לשעבודו של אדם באופן אבסולוטי,לאמונה מפוקפקת, שהיא עצמה מתבססת על אמונות זרות.

בעשרות השנים האחרונות, מתגורר מנהיג הכת, 'מַאסטר' לי-הונג-ג'י, סיני במוצאו, בניו-ג'רסי שבארה"ב. הוא בחר להתיישב דווקא ב'ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות' לנוכח חרם שהטילו השלטונות בסין נגד הכת שבראשה הוא עומד עד כדי הוצאתה אל מחוץ לחוק.

יו"ר יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ שליט"א, שנדרש לסוגיה אמר כי מדובר במקרה חמור שחייב להדליק נורה אדומה. "אנו מתמודדים יום יום עם קבוצות כאלה או אחרות המנסות לחדור ללב מעוזים שונים בישראל. נסיונות שלא אחת מצליחים, לצערנו הרב. אולם במקרה חמור זה, מדובר בקבוצה בעייתית ומפוקפקת למדי, ולמרות שאף הממשל במקום מגוריהם מתנער מהם, דווקא כאן בישראל, היה מי שמצא לנכון להעניק להם במה בחדר האירוח של המטכ"ל. דומה שעל 'הסכמה' יוקרתית מזו לא פיללו אפילו אנשי הכת".

הגרש"ב ליפשיץ אף ציין כי בידי יד לאחים מצוי דיווחים שלוו בסיקור עיתונאי נרחב, בעיתונות העולם, באשר להשלכות עקרונותיה המסוכנים והמפוקפקים של הכת על אנשיה. כך, למשל, אחת החברות הפעילות בכת מתה לפני שנים אחדות, לנוכח סירובה העיקש לקבל טיפול רפואי שגרתי.

במכתב מיוחד ששיגר יו"ר יד לאחים אל הרמטכ"ל, רב-אלוף דן חלוץ, לאחר שהוא פורש את המידע שהיה ברשות יד לאחים ואת קצה המזלג אודות הרסנותה של הכת, כותב הגרש"ב ליפשיץ: "תקוותנו כי קיום סדנא זו היתה חד-פעמית ותורה נא לנוגעים בדבר לעמוד על המשמר".

ביד לאחים ציינו השבוע כי טרם התקבלה תגובת הרמטכ"ל על המכתב.

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל