ברוב עם: בכפר חב"ד חגגו את הכנסת ספר התורה שעלה בהגרלת יד לאחים

23/07/2023

מאות מתושבי כפר חב"ד נטלו חלק בחגיגות הכנסת ספר התורה של משפחת אוחנה שזכתה אשתקד בהגרלת יד לאחים השנתית שהוגרל בין כלל השותפים למצוות פדיון שבויים.

ספר התורה הוכנס לעילוי נשמת הרב שמעון אוחנה ע"ה – מוותיקי הכפר וממרביצי התורה בו, שבני משפחתו זכו בספר והכניסו אותו לעילוי נשמתו. שעה קלה לפני צאת התהלוכה לדרכה עלו ובאו לבית המשפחה בני משפחה וידידים כדי לכתוב את האותיות האחרונות של הספר. בתחילת הכתיבה נתכבד המרא דאתרא של הכפר, הגאון החסיד הרב מאיר אשכנזי שליט"א ששיבח את יד לאחים על פועלו להצלת נפשות משמד והביע את התפעלותו מאמת ההידור של הספר המפואר שקיבלה המשפחה והכפר כולו.

לאחר מכן נתכבדו בכתיבה כלל ילדיו, חתניו, נכדיו וניניו של הרב אוחנה, ידידי המשפחה ויו"ר ועד הכפר ר' שמעון רבינוביץ'. אל האירוע הגיע גם קרוב המשפחה, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה שכתב אות בספר ומאוחר יותר הניח תפילין לבקשת הרב גרשום הי"ו אוחנה – בנו של הרב שמעון ע"ה.

לאחר הגבהת ספר התורה והלבשת המעיל והכתר המהודר עליו, הודה הרב גרשום בפומבי בשם המשפחה הנרחבת ליד לאחים על כי נתנו את כל מה שהבטיחו בעת הזכייה – ספר תורה מהודר בכשרותו, מעיל מפואר, כתר תורה יפיפה, וכן את המודעות המזמינות לתהלוכה, התהלוכה עצמה, וכן רכב מיוחד שילווה את התהלוכה וסעודת המצווה.

לאחר תפילת מנחה רבת משתתפים יצאה התהלוכה ברוב עם המון חוגג לעבר בית הכנסת הספרדי 'רשב"י' שאליו הוכנס הספר, כאשר ילדי החמד של כפר חב"ד שקיבלו לידיהם לפידים, סבבו ורקדו עם התורה ועם המשתתפים.

עם הגיע קהל החוגגים לרחבת בית הכנסת המרכזי 'בית מנחם', שבצידו השני שוכן בית הכנסת 'רשב"י', קרא הקהל הרב את פסוקי 'אתה הראית' ומאוחר יותר ניגנו המשתתפים את ניגון ד' בבות ואת "ניגון ההקפות לרבי לוי יצחק" – ניגון מיוחד המיוחס למקובל האלוקי רבי לוי יצחק שניאורסון זצוק"ל, אביו של כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש, אותו נהוג לנגן בשמחת תורה.

לאחר מכן נכנס הקהל לבית הכנסת וברוב שירה וזמרה ערכו את "ההקפות" המסורתיות של הכנסת ספר התורה. בתום שעה ארוכה ולאחר הכנסת ספר התורה לארון הקודש, צעדו המשתתפים לעבר בניין 770 במרכז הכפר שלמרגלותיו נערכה כבכל שנה ההילולא המסורתית לכבודו של האור החיים הקדוש, כשסעודת המצווה של הכנסת ספר התורה שולבה בסעודת ההילולא.

במהלך הסעודה עלה על הבמה הרב יונתן אוחנה – גם הוא מבניו של הרב שמעון ע"ה – שמנחה מידי שנה את ההילולא בטוב טעם, תוך שהוא מרחיב על ההיכרות האישית שיש לו עם הפעילות הנסתרת מהעין של יד לאחים לחילוץ נשים יהודיות וילדיהן מהכפרים הערביים.

לסיום נאם נציג הארגון הרב חיים אייזנברג האחראי מטעם יד לאחים על הפקת האירוע. הרב אייזנברג שהביא את דבר הארגון הרחיב על הקשר של הרבי עם יד לאחים ואמר כי "תורה מחזרת אחר אכסניה שלה. אין מתאים יותר להכניס את התורה לכפר חב"ד – מגדלור של תורה וחסידות, מאשר על ידי בני משפחת אוחנה הנכבדה שידועים כחסידים ואוהבי התורה".

כזכור, עם זכיית משפחת אוחנה בספר לפני כשנה, אמרה בתו הגב' דינה כי אביה הרב שמעון נפטר כחודשיים לפני כן וכי היא תלתה תקוות גדולות בהגרלת יד לאחים כדי להכניס ספר תורה לעילוי נשמתו. "זה נראה לי כמו חלום" אמרה אז.

לחצו כאן למידע נוסף על תרומה לנזקקים או סגולה לפרנסה.

 

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל