גאון ישראל מרן ראש הישיבה נרעד מול חומרת הנתונים שהוצגו לפניו בכינוס חירום: "אין לך מצווה גדולה יותר מפדיון שבויים"

17/12/2023

"בעבודת קודש זו יש הצלת נפשות תרתי משמע, זהו פדיון שבויים כפשוטו", דברים נוקבים וחדים אלה השמיע גאון ישראל, ראש הישיבה מרן הגאון רבי דב לנדו שליט"א, בכינוס חירום שנערך במעונו לאור ריבוי הפניות לפדיון שבויים מהכפרים הערביים למוקדי החילוץ של ארגון הפעילים 'יד לאחים'.

במעמד המיוחד שנפתח בהתכנסות הרבנים החשובים העומדים בעצה ותושיה תמידית לימין הארגון, הגאון הגדול רבי מרדכי שמואל אדלשטיין שליט"א, רב שכונת 'נאות יוסף' בבני ברק, הגאון הגדול רבי יעקב מאיר שטרן שליט"א, דומ"ץ חסידי ויז'ניץ ורב שכונת 'קהילות יעקב' בבני ברק והגאון הגדול רבי מסעוד בן שמעון שליט"א, רבה של בני ברק וראש ישיבת 'שערי תבונות' – הזכירו הנוכחים באזני ראש הישיבה כי פעילי הארגון מחרפים נפשם במסירות להעלות מדיוטא התחתונה ממש, נשמות טהורות מישראל שנפלו רח"ל לבאר שחת ומשיבים אותם לחיק עמם ויהדותם.

מרן ראש הישיבה התבטא כי "כבר פסק הרמב"ם בהלכות מתנת עניים וכן פסק השולחן-ערוך, שפדיון שבויים קודם לפרנסת עניים", ומרן רבינו חזר שוב ושוב על לשון הזהב של הרמב"ם: "שאין לך מצווה גדולה מפדיון שבויים". ראש הישיבה אף העיד, "ראינו במהלך השנים חלק מהפעולות, ומהמקצת שראינו, הם עוסקים בהצלת נפשות".

דברים אלו נשמעו כאמור בכינוס רב רושם שנערך לאור מצב החירום שהשתרר בארץ הקודש, כאשר בשעה קשה זו לעם ישראל, הונפה גם החרב הרוחנית הזוממת להכרית נפשות מישראל וזו העת הראויה, הדגישו הרבנים הגאונים שליט"א בכינוס, איש בלשונו, לחזק את מפעל הקודש 'יד לאחים', העומד בחוד החנית להצלת נשמות ישראל מטמיעה ומהתבוללות רח"ל – הן ממלתעות המיסיון והן בהצלתן מלוע הארי בלב הכפרים הערביים.

הגרי"מ שטרן ציין את פסק השו"ע, "שמותר לחלל שבת על הצלת נפש מישראל משמד", והוסיף כי התוס' בבבא בתרא התירו אף למכור ספר תורה, עבור פדיון שבויים, וכי המסייע בכך מקרב את אור הגאולה ואורו של משיח.

הגר"מ בן שמעון הדגיש את חשיבותה המופלאה של מצוות פדיון שבויים שנעשית דבר יום ביומו, לצד ההצלה משמד של נפשות טהורות מהמרת הדת. הגר"מ בן שמעון שליט"א הוסיף, כי התוודע מקרוב מספר פעמים להיותם של הפעילים "פועלים בכוחות אדירים להשיב נפשות מישראל אל תחת כנפי השכינה".

הגרמ"ש אדלשטיין הוסיף וציין כי כיום, ביתר שאת ועוז, אל מול פעולות אויבי-הנפש אשר פועלים להחליש את כוחם הרוחני של עם ישראל בתחכום רב, פועל גם הארגון בדרכים חדשניות וביצירתיות ללא הרף למען הצלת נשמות ישראל. "לא יאומן כי יסופר. והדבר אף נעשה במסירות נפש, כשפעמים יש צורך בפעילים שייכנסו לפום ארְיוָותָא, ללוע הארי, כדי לחלצם מלב כפרים ערביים וללוותם עד שובם לכור מחצבתם".

ואכן, הגאון רבי שמואל ליפשיץ מראשי הארגון הזכיר, כי למוקד החילוץ של הארגון מגיעות מדי יום מספר רב של פניות לחילוץ מכפרים ערביים, וציין כי זרם הבקשות אך הולך וגובר מאז החלה מלחמת 'חרבות ברזל'. מרן ראש הישיבה שהזדעזע למול הנתונים שהוצגו בפני הנוכחים, שב וחיזק את ידי המפעל הקדוש, ואמר: "זו אכן מטרה עילאית, וב"ה שבכוחם לפעול גדולות ונצורות עבור פדיון שבויים כפשוטו ממש".

ראש הישיבה שליט"א בירך על פועלם הרב למען הצלת נשמות ישראל מרדת שחת, ואמר, "השם יתברך יעזור שתעשו את הדברים המתאימים והנכונים, בהצלחה רבה, יהי ה' בעזרכם, מכל הבחינות, ובוודאי הברכה אחת היא מעומקא דליבא לכל העוזרים ומסייעים בפדיון שבויים, שיזכו לברכה והצלחה בכל המובנים".

 

לחצו כאן למידע נוסף על סגולה לזיווג הגון או ברכה לפרנסה טובה!

 

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל