יד לאחים ניצל את חופשת הקיץ של תיירי דרום אמריקה להרצאות על התבוללות ליהודים צעירים

18/01/2023
הרב יואב רובינסון בהרצאה לפני סטודנטים

תיירים רבים ממדינות דרום אמריקה מגיעים לישראל בעונה זו של השנה. הם מנצלים את העובדה שבחצי הכדור הדרומי שורר כעת קיץ וזוהי חופשת הקיץ השנתית שלהם.

יד לאחים מנצל את הגעת התיירים לארץ ואנשי הארגון החלו להעביר הרצאות על הסכנה שבהתבוללות לצעירים שהגיעו ארצה לטייל בקבוצות מאורגנות. השנה, לאור ביטול מגבלות הקורונה ושיבתם של התיירים גם מדרום אמריקה לישראל, הפכו ההרצאות, שהחלו טיפין טיפין כבר בשנים הקודמות, לממוסדות ונרחובת.

מדריכי התיירים, כמו גם מנהיגי קהילות יהודיות מברזיל, ארגנטינה ומקסיקו המארגנים את הטיולים, פונים מבעוד מועד ליד לאחים, נרשמים להרצאה ומקדישים לשם כך כמה שעות מזמן שהותן של הקבוצות בארץ.

הרב יואב זאב רובינסון, מנהל המחלקה למאבק בהתבוללות בארגון, אומר כי במהלך ההרצאות מדברים אנשי יד לאחים עם הצעירים על כך חשיבות הנישואין לבני עמם ועל חומרת האיסור והסכנה בנישואין מעורבים. "מדובר ביהודים שמגיעים ממדינות בהן ההתבוללות עושה שמות בדור הצעיר ולכן חשוב מאוד להעביר להם את המסר שיהודים נישאים אך ורק לבני עמםף לוודא שילדיהם יהיו יהודים; שהם שומרים על שרשרת הדורות ומבטיחים את ההמשכיות של עם ישראל. זה משהו שכל אחד יכול להזדהות אתו, גם אם אינו שומר מצוות".

ההרצאות שמתאימות כמובן לתיירים מכל מדינה שהיא, מלוות בסרטונים ובמצגת מיוחדת שהוכנה לשם כך. הגב' תמר כרמי, הנמנית עם המרצות של יד לאחים אומרת: "אנו מאפשרים לצעירים שלא מכירים את הנושא לשאול שאלות ולהרחיב, ואנו משתדלים לתת מענה ככל יכולתנו".

לדבריה, "פרק מיוחד בהרצאה מציג את תיעודי החילוץ של נשים יהודיות מכפרים ערביים. חלק מהבנות מזילות דמעות של התרגשות כשהן רואות איך יהודיות שסבלו יוצאות לחופשי וחוזרות לעם ישראל ולשורשים שלהן".

ביד לאחים אומרים: לצד ההרצאות לציבור התיירים, אנו עורכים הרצאות דומות גם בארץ. במוסדות חינוך, בקהילה, בוועדי עובדים ועוד. למרות שההתבוללות מכה ומפילה חללים בעיקר בחו"ל, גם כאן, בארץ הקודש, אחוזי ההתבוללות מגיעים לצערנו הרב לעשרה אחוזים, ולכן כדאי לחסן גם את הצעירים הישראלים מפניה".

לחצו כאן למידע נוסף על נישואי תערובת או על מיסיונרים

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל