רגעים מרטיטים במעונם של גדולי ישראל: הנער ששב לעם ישראל התברך לרגל בר המצווה

31/12/2023

רינה נולדה בארץ להורים מאוזבקיסטן, זוג מוסלמים שהיגרו לישראל מכוח "חוק השבות". כשבגרה התחתנה עם צעיר נוצרי – עולה מאחת ממדינות ברית המועצות, אך כמה שנים לאחר שנולד בנם יחידם נודע לרינה כי לאמיתו של דבר היא יהודייה.

סבתה, אם אמה גילתה זאת למשפחה כשהייתה על ערש דווי והציגה מסמכי לידה שהוכיחו כי היא יהודייה. "לא אוכל למות בשלווה אם אדע שלא סיפרתי לכם את האמת" אמרה.

הדברים נפלו על המשפחה כרעם ביום בהיר, אבל רינה הייתה נסערת מכולם. היא, שלמדה בבית ספר ממלכתי הכירה כללים יהודיים בסיסיים ואהבה את הדת היהודית ומשכך החליטה לעשות שינוי בחייה ולחיות כיהודייה כשרה. כחלק מהשינוי הזה החליטה רינה להתגרש מבעלה הגוי ולצאת לדרך חדשה עם בנה הפעוט.

אנשים טובים שהכירה הפנו אותה ליד לאחים ובארגון מיהרו לעזור לה בכל המצטרך. אחרי טקס "שיבה ליהדות" רינה הפכה את חייה וחזרה בתשובה שלימה, ואילו בנה הצעיר הוכנס בבריתו של אברהם אבינו ונקרא שמו ישראל. הילד הצעיר הוכנס לבית ספר תורני והחלט ללמוד בשקיקה את סיפורי התורה ולהעמיק בלימודה. שעות ארוכות הוא בילה מידי יום עם החונך שליווה אותו מטעם יד לאחים, ותוך שנה בלבד הפך למצטיין הכיתה.

לפני כחודש לקראת הגעתו לגיל בר מצווה, ביקשו האם וישראל מאנשי יד לאחים להכניסם למעונם של גדולי ישראל כדי לזכות לראות את זיו פניהם, להציג להם חידושי תורה שכתב ישראל ולבקש את ברכתם.

גדולי ישראל נעתרו כמובן בשמחה לבקשה המיוחדת, ואחרי כמה שבועות הגיעה השעה המיוחדת. במשך יומיים שלמים, משעת בוקר מוקדמת ועד שעת ערב סבבו ישראל ואמו, כשהם מלווים בנציגי הארגון בבתיהם של גדולי ישראל וזכו להגשים את חלומם. גדולי הרבנים והאדמו"רים, כל אחד ואחד בתורו, בירכו את הנער בברכות מאליפות והתרשמו מנועם הלכותיו ומהיקף ידיעותיו בלימוד הגמרא.
כך למשל היה בביקור הראשון שנערך אצל רבה של ירושלים הראשון לציון הגאון הרב משה שלמה עמאר שליט"א. הרב שלא יכל להסתיר את התפעלותו, ביקש מישראל לגשת אליו, לחץ את ידו בחמימות רבה, עצם את עיניו והרעיף שפע ברכות על הנער הצעיר. בצאתם העניק לו הרב את הספר 'קניין התורה' עם הקדשה אישית תוך שהוא מבקש ממנו ללמוד מהספר את ההלכות וחוקי החיים.
גם נכדו של הבבא סאלי המקובל הרה"צ הרב שלמה בוסו שליט"א, התרשם עמוקות מסיפור חייו ואהבתו לתורה, הרעיף עליו ברכות לרוב ואף נתן לו ולאימו שליוותה אותו ערבה חבוטה מהושענא רבה הידועה כסגולה לשמירה והגנה.

ביקור רב רושם נערך גם במעונו של גאב"ד היכל הוראה הגאון הרב משה בראנדסדורפר שליט"א, כאשר הרב נעמד מלוא קומתו לכבודו של נער בר המצווה ושמע ממנו על מסלול חייו הלא שגרתי, תוך שהוא מעניק לו את הספר 'קנה בושם' עם הקדשה אישית חמה ולבבית. בסיום הביקור שיבח הרב את צוות יד לאחים על העבודה וההשקעה באם ובילד והרחיב כי כל המלמד את בן חברו תורה כאילו ילדו, והזכויות של הצלת האמהות, הילדים וכל דורות ההמשך, יעמדו לזכות הפעילים.

בחרדת קודש המשיכה הפמליה גם למעונו של ראש ישיבת כסא רחמים הגאון רבי מאיר מאזוז שליט"א. הרב מאזוז שנפעם מידיעותיו של הנער הצעיר בתורה, בירך אותו כי יגדל להיות גדול בתורה ושיבח את האם הנרגשת על שיבתה לצור מחצבתה ועל כך שזכתה לגדל בן תורה שכזה.

רגעים מרגשים התרחשו גם בעת בואה של המשלחת אל מעונו של כ"ק האדמו"ר מאלכסנדר שליט"א. האדמו"ר ששמח מאוד לבואו של הנער, בחן אותו בהלכות תפילין אותם ידע על בוריים, שיבחו על ידיעותיו בתורה ועל קימתו בכל בוקר לתפילה בנץ וביקש מפעילי יד לאחים להביא אלי ועוד "פירות" נאים כנער החמד שלפניו.

מרן הגאון הרב מרדכי שמואל איידלשטיין שליט"א פינה גם הוא דקות ארוכות מסדר יומו העמוס לעייפה לרגל המאורע המיוחד וקיבל את פני המשלחת בחביבות יתירה. "שמעתי רבות על הפעילות העניפה של יד לאחים וב"ה שאני זוכה לראות אותה במו עיניי" אמר. אחרי שבירר איזה סוגיות הוא לומד, נכנס עימו הרב לעובי הסוגיות והתפעל מעומק ידיעותיו בתורה תוך שהוא לא פוסק מלהרעיף עליו שבחים. בסיום העניק לו הרב במתנה את הספר של אביו זצוק"ל 'בעקבי המגילות' ובה הקדשה מיוחדת ומרגשת ואף ביקש ממנו להזמינו להכתרה שלו כאשר יתמנה לרב בישראל…

ביום שלמחרת הגיעה המשלחת אל כ"ק האדמו"ר מנדבורנה שליט"א, שקיבל את הנער בחביבות רבה, התעניין בלימודו והעניק לו במתנה סידור תפילה תוך שהוא מברכו שיתקבלו כל תפילותיו. מאוחר יותר, משך שעה ארוכה העניק לו האדמו"ר הדרכה יסודית בעבודת ה' ואמר לו שדלתו פתוחה לפניו והוא מוזמן להיכנס אליו בכל עת שיחפוץ.

לאחר מכן שמה הפמליה את פעמיה לעיר הקודש לירושלים, לביתו של הראשון לציון מרן רבי יצחק יוסף שליט"א. הרב שמתוקף תפקידו מכיר היטב את פעילות יד לאחים לביצור חומות הדת בישראל, שוחח עמו ארוכות, וריגש את הנער הצעיר כשהזמין אותו לעלות לתורה בבית מדרשו… הוא אף ביקש ממנו ומאמו לזכור להזמינו לחתונתו.

מתנה רוחנית כבירה ונוספת העניקו פעילי יד לאחים לנער בר המצווה בשעה שלקחו אותו ואת אימו להעתיר בתפילה בקבר שמואל הנביא ובקברי הצדיקים – מרן הראשל"צ הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל, והגאון חכם רבי שלום כהן זצוק"ל ראש ישיבת פורת יוסף. "לו זכינו, היינו עולים עם הנער לביתם כדי להראות להם את פרי עמלנו, כפי שנהגנו בחיי חיותם, בשעה שהבאנו אליהם נערים אחרים שחולצו מהכפרים הערביים והפכו לבני תורה כשרים ויראי שמיים" סיכמו ב'מחלקה להצלה מטמיעה' ביד לאחים.

הראשון לציון הגר"ש עמאר שליט"א

הראשון לציון הרב יצחק יוסף

ציון הרב עובדיה יוסף

כ"ק האדמו"ר מנדבורנה

האדמו"ר ממודזיץ

רב מאזוז שליט"א

הרב גלאי

הגרמ"ש איידלשטיין

ציונו של חכם שלום כהן

המקובל הרב שלמה בוסו

הרב משה בראנסדורפר

הרב מסעוד בן שמעון

האדמו"ר מאלכסנדר

הרב שמואל ליפשיץ – לחצו כאן למידע נוסף על סגולה לזיווג הגון או ברכה לפרנסה טובה!

 

 

פף

 

 

 

 

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל