בצל המבצע הצבאי והמתיחות הביטחונית: מבצע ג'נין של 'יד לאחים' להשבת החטופים

09/07/2023
תמונת אילוסטרציה

מיכאל בוים
"איפה אתם?", היא שאלה מודאגת. בסך הכל היא שלחה את שניה ילדיה עם אביהם הערבי להתפנות וכבר חלפו דקות ארוכות שהם טרם חזרו. "אה, אנחנו בדרך לג'נין", צחק האבא מעבר לפומית.
הכל התחיל עוד בימי בחרותה. היא התגלגלה מפנימייה לפנימייה מחפשת בית. הוא מצא אותה ודאג לה לכל צרכיה. בחלוף הימים הוא התחתן איתה ומהרגע שנולדו להם ילדים – הוא הביא אותה אל בית הוריו בג'נין, שם היא חיה עם הילדים. סוף סוף הרגישה שהיא מצאה לה בית.

בהתחלה הוא עוד היה מגיע לביקורים עד שהפסיק לבוא, משאיר אותה להתמודד לבד, בכפר ערבי עוין. לבד, מול כל העולם.

בשלב כלשהו חברה שלה גילתה לה על הפעילות המבורכת של ארגון 'יד לאחים' ובדרך חשאית היא יצרה קשר עם נציגי הארגון שמיהרו לתת לה מחסה חסוי.

בכל הזמן הזה ניסה אב הילדים להחזיר אותה חזרה ושהבין שכשל קרא לה, ימים אחדים לפני שהחל המצבע הצבאי בג'נין, באמתלה שונה שתבוא עם הילדים למקום מפגש שקבע. שם, הוא לקח את הילדים אתו וברח לנגד עיניה. מבוהלת ונסערת התקשרה לנציגי 'יד לאחים' שמיהרו לטפל בסיפור מול המשטרה, הצבא ואף המשטרה הפלסטינית.

ביד לאחים מיהרו לפעול בכמה מישורים, ובין היתר עירבו את לשכת השר לביטחון לאומי. כוחות הבטחון פתחו בסריקות נרחבות במסגרתן פרסו מחסומים ופעלו באמצעים נוספים. במקביל פנה יד לאחים לציבור הרחב והפציר לומר פרק תהילים למציאתם של הילדים בחיים ולהשבתם לאימם.

כעבור שעות מורטות עצבים, הוחזרו אליה הילדים, בריאים ושלמים וכיום הם מתגוררים בדירת מסתור ומשתתפים בקייטנה של 'יד לאחים', בתקווה להשיבם אל דרך המלך.

לפני כמה ימים עשתה האישה תהליך "השבה ליהדות" בירושלים, זאת לאחר שכאשר התחתנה עם הערבי, הצהירה שהיא מתאסלמת. ברבנות, קיבלה על עצמה עול מלכות שמים והכריזה נמרצות שהיא בוחרת בדרך היהדות. היא קראה "שמע ישראל" בכוונה רבה. הנוכחים בחדר, מחו דמעה של התרגשות. צמרמורת אחזה בכולם.

ביד לאחים מספרים: "זהו סיפור מורכב שהגיע אלינו, דאגנו ללוות אותה לאורך הדרך בכמה מישורים. הן תמיכה רגשית מסיבית והן תמיכה כלכלית, הכוללת הוצאות בית משפט על מנת שתוכל לגדל את ילדיה באופן חוקי, מבלי חשש. דאגנו לה לדירת מסתור ולכל מה שהיא והילדים צריכים. בימים אלו הילדים נמצאים בקייטנה מיוחדת לילדי אימהות שחולצו מכפרים ערביים ואנו תקווה כי בקרוב נוכל להתבשר שהם משולבים בחינוך יהודי אמיתי.

"דווקא בימים של מבצע צבאי בג'נין המסוכנת אנו רואים תוספת שליחות בהוצאת נשים יהודיות מכפרים ערביים והשבתן לחיק היהדות".

לחצו כאן למידע נוסף על סגולה לזיווג הגון או סיוע לנזקקים.

האם מגישה ערעור "שיבה ליהדות" לבית הדין הרבני בירושלים

 

הקליקו למידע נוסף על מיסיונרים או נישואי תערובת

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל