ה'תש"פ שהיתה: 12 הסיפורים הבולטים מפעילות יד לאחים לפדיון שבויים בשנה שעברה

תשרי

לצפות ולבכות: מה עובר על בחורה יהודייה ביום הכיפורים בכפר ערבי? "סבלתי נורא. הכריחו אותי לאכול"

יפית (שם בדוי) חיה במשך 15 שנה בכפר ערבי עם בן זוגה המוסלמי, וחולצה ממנו ע"י 'יד לאחים אחרי שנים של התעללות קשה. בראיון נדיר – שבשל הרגישות צולם מגבה – היא תיארה באולפן y-net את הסבל שהיה מנת חלקה בשנים האלו, ובעיקר את הקושי הגדול שהיה מנת חלקה ביום הכיפורים: היא הוכרחה לאכול, לבשל, לעשן והוכתה נמרצות על ידי בן זוגה המוסלמי, שהתעקש לא לתת לה לחגוג את היום הקדוש ביותר בשנה לעם היהודי. לצפות ולבכות.

חשון

ניצחון מהדהד של יד לאחים: המוקד המיסיונרי הפך לבית כנסת

המאבק העיקש של יד לאחים מול מלתעות השמד המיסיונרי הפועל במלוא עוזו, נחל הצלחה גדולה כאשר כנסיה מיסיונרית שפעלה להמרת דת במבנה בשוק העירוני של עיר מרכזית בדרום סגרה את שעריה. כמו במקומות אחרים בארץ, גם כאן הפעילות המיסיונרית נעשתה במרמה תוך שהמיסיונרים מציגים את עצמם כמי שמנהלים קהילה יהודית דתית, חובשים כיפה, מתעטפים בטלית ואף קוראים בתורה.
קרא עוד

כסלו

האות משמיים שהביאה לרישום ילדי הניצולה מהכפר הערבי לבתי ספר תורניים

האישה שצעדה אל רחבת הכותל בבוקר ירושלמי שטוף שמש לא נראתה שונה בנוף המבקרים הרבים שפוקדים את שריד בית המקדש. כמוהם, היא ניגשה ברגש אל קיר האבנים העתיקות, והליטה את פניה בין חרכיו.
קרא עוד

טבת

במעמד אדמו"רי ורבני העיר: מאות השתתפו בכנס זעקה והסברה כנגד פעילות מיסיון באשדוד

כ-500 מבני הקהילה החרדית באשדוד השתתפו בכנס זעקה והסברה מיוחד במינו שערכה 'המחלקה למאבק במיסיון' ביד לאחים.
קרא עוד

שבט

פניה למלך הולנד ולוותיקן: עזרו בהשבת ילדים יהודיים שאומצו בשואה ע"י נוצרים

כברקע האירועים הממלכתיים לציון 75 שנים לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו, פנה יד לאחים במכתבים נרגשים למלך הולנד וילם-אלכסנדר ולאפיפיור פרנציסקוס וקרא להם לקרוא למאמינים נוצריים לחשוף את האמת
קרא עוד

אדר

יד לאחים חושף נתון מזעזע: המיסיון השקיע בישראל 4 מיליארד שקלים בחמש השנים האחרונות

ממצאיו של דו"ח חדש שערכו אנשי המחקר של יד לאחים, אשר פורסם לאחר חצי שנת עבודה מקיפה, חשף כי כנסיות מסיונריות מרחבי העולם השקיעו בחמש שנים האחרונות בישראל כ-4 מיליארד שקלים על מנת להפיץ את אמונתן הנוצרית ולהביא להמרת דתם של יהודים.
קרא עוד

ניסן

במבצע מורכב, דרך מדינה שלישית: מצות, תפילין ומזוזות שוגרו ע"י יד לאחים ליהודי במדינת אויב

"מחלקת שורשים" של יד לאחים הולכת וצוברת תאוצה כל העת. עוד ועוד פניות מיהודים הנמצאים במדינות ערב מגיעות למחלקה ושיעורים וירטואליים חדשים נפתחים כל העת.
קרא עוד

אייר

נישואי ההתבוללות המבטיחים של המוזיקאי המחונן הסתיימו במפח נפש ובסוף מפתיע

ערן עשה חיל בכל. בילדותו התבלט כמחונן וכבר בגיל 10 ידע לנגן כבקי ורגיל בשני כלי נגינה. עתידו הלך לפניו ובסיום הצבא, אחרי שניגן בתזמורת צה"ל, החלו להקות גדולות ומוכרות להציע לו לעבוד איתן. במשך שלש שנים ניגן ערן במסגרות שונות עד שמצא את מה שחיפש תמיד: להקה ששיריה הפכו לבינלאומיים והיא הוזמנה באופן תדיר להופיע בבמות שונות בעולם. ערן הלך וקנה תהילת עולם וכוכבו דרך.
קרא עוד

סיון

יד לאחים לראש הממשלה: פעל בדחיפות למיגור תופעת ההתבוללות בישראל

נתונים מדאיגים במיוחד שפרסם משרד הפנים העלו כי 37.5% מכלל העולים לישראל בשנים האחרונות אינם יהודים על פי ההלכה והגיעו לכאן מכוח "חוק השבות" הקלוקל כמי שאביהם יהודי או כנשואים לבן זוג יהודי.
בדיווח נאמר כי פילוח לפי ארצות המוצא מלמד שבקרב עולים מרוסיה ואוקראינה המצב חמור במיוחד.
קרא עוד

תמוז

הערבי מאבו-גוש ליד לאחים: תפרסמו שאין עתיד לנישואין בין יהודיות לערבים

אחמד עבד רחמן, פנה ליד לאחים בדף הפיסבוק, וביקש שנפרסם את המסר שיש לו להעביר לבנות יהודיות שנמצאות בקשר עם בני מיעוטים: שמי אחמד, ערבי מוסלמי מהכפר אבו גוש, ואני מבקש לפרסם את מה שאני כותב.
קרא עוד

אב

סיפורה הבלתי יאמן של הצעירה שגדלה כמוסלמית בלוב המסוכנת וחזרה ליהדותה

סאברין, (30), נולדה בעיר בנגאזי שבלוב למשפחה יהודייה שנאלצה להחביא את יהדותה מהסביבה. באופן רשמי עם עלותו של הרודן המטורף מעמר קדאפי לכס השלטון לפני 41 שנה עזבו אחרוני היהודים את המדינה, אולם מתברר כי היו בודדים שהעדיפו להישאר בארץ הולדתם על פני הגירה אל הלא נודע.
קרא עוד

אלול

הֲשִׁיבֵנוּ ונָשׁוּבָה: המיסיונר חזר בתשובה והפך למטפל בנפגעי מיסיון

דניאל עטיה נולד במושב יציץ שליד רחובות. בתחילת גיל העשרה הוא החל לתהות ולשאול את סביבתו על מהות קיום העולם, התפקיד שאליו נועד ועל החיים עצמם. השאלות שלו לא זכו למענה הולם מהוריו ומוריו, והחל לחפש בעצמו את התשובות.
קרא עוד

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל

דילוג לתוכן